Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
4. Klaralån - Lån utan UC
5. Brixo Privatlån - Ingen UC
6. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Tomly - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Flexkontot - Swish, ingen UC
10. Ferratum - Lån utan UC
11. Brixo - Swish-utbetalning & Ingen UC

Tid från att man skriver på delgivning tills löneutmätning drar igång

Hej! :)
Hur lång tid tar det ungefär från att man skriver på att man tagit emot brevet av KF tills att löneutmätning drar igång?
Jag har ett par skulder där nu men jag har inte "tagit emot" de än.
Ungefär när tror ni utmätning skulle dra igång om jag skulle signera delgivning?
Kommer jag hinna få tillbaka skatten eller är det kört på den biten?

Undrar det samma ! Fått mitt första inkasso som går till kfm på tors eller fre nästa vecka .. betala lite eller inte alls .. för att hinna få skatten är frågan .

Undrar det samma ! Fått mitt första inkasso som går till kfm på tors eller fre nästa vecka .. betala lite eller inte alls .. för att hinna få skatten är frågan .
Lyckades förhandla bort skulderna som låg som skuld saldo med en helt okej betalplan 1500 till ena i månaden och sen 500 vardera till de 2 andra, betalar jag det vid löning så drar alla tillbaka det från KFM och jag får mina 25k tillbaks på skatten

Min återbäring kommer inte hinna utmätas .Jag frågade Lasseman här så det var bra !

Har du fått påminnelse på delgivningen ? Man anses tydligen delgiven efter 10-14 dagar även om man inte skrivit på .. men det verkar ju gå bra för dej . Kommer inte skriva på det första jag gör .. skulle dom komma till jobbet eller hem så går det väl bra för min del. Inget att skämmas för .

nej jag har inte fått något mer och de tydligen har de inte ens börjat utreda min ekonomi än för det jag delgav i i januari så allt verkar ta extrem tid nu

Jag har för mig att det tog ungefär 2 månader från att jag fick veta att jag hade skuld att betala tills utmätningen var i igång. Men de kan säkert variera.

Jag har för mig att det tog ungefär 2 månader från att jag fick veta att jag hade skuld att betala tills utmätningen var i igång. Men de kan säkert variera.
Tack för svaret !
Jag frågade Lasseman också och han sa att det inte mäts ut . Inkassot är väl förnära inpå skulle jag gissa . Man ska väl ha fastställd skuld antar jag.

Ja. Det måste vara fastställd skuld. Jag slutade betala på allt mitt i september vet jag, fick delgivningar jan-feb (de flesta) och likaså besked om fastställd skuld. Mars började min löneutmätning. Så från att man slutar betala tar det lång tid. Detta var 2022 tror jag, men borde väl vara ungefär samma tidsmarginal. Låter rimligt tycker jag.
KF hade gjort en tillgångsutredning innan jag fick igång min löneutmätning, Den hade gjorts redan i februari. Så vill du spara pengar innan utmätningen och inte riskera att det försvinner så bör du flytta dina pengar alt ta ut de i kontanter.

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp