Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Klaralån - Lån utan UC
4. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
5. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
6 Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Lumify - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Ferratum - Lån utan UC
10. Brixo - Lån utan UC
11. Nstart - Godkänner skuld hos KF+bet.anmärkningar

Thorn tog upplysning utan att säga något

Nej men dom tog en upplysning utan att informera och utan legitimt skäl - som dom senare återkallade.

Jag frågade om jag kunde betala min avbetalning en vecka senare.

Tror det kan bli svårt att få den hävd. Som jag förstått det krävs inget medgivande, bara att frågeställaren har ett legitimt behov av kreditupplysningen. Att ringa och fråga om möjligheterna till att utöka sitt lån faller med all sannolik inom det kravet, även om man inte nämner något om en upplysning.

Tror det kan bli svårt att få den hävd. Som jag förstått det krävs inget medgivande, bara att frågeställaren har ett legitimt behov av kreditupplysningen. Att ringa och fråga om möjligheterna till att utöka sitt lån faller med all sannolik inom det kravet, även om man inte nämner något om en upplysning.

Jag är benägen att hålla med. Frågan skulle lätt kunna tolkas som en låneförfrågan

Ja så tänkte jag också. Nu vill jag helst inte behöva fråga om höjning då detta är ett extremt dyrt lån. Lånade 15 000 kr i juli 2019 och det dras via autogiro varje månad 388 kr och nu är lånebeloppet 14 200 kr. Mår dåligt av såna lösningar. Men kan heller inte helt utesluta att jag inte behöver be om höjning. Usch!

Dem är värsta bank .
Hade också lån där men kort tid från juni till december 11 tusen lån och 4000 tusen produkter .
Haft bara mindre 100 kronor att betala allt annat var ränta .
Försök ta lån från andra banken och betala ut dem

Dem är värsta bank .
Hade också lån där men kort tid från juni till december 11 tusen lån och 4000 tusen produkter .
Haft bara mindre 100 kronor att betala allt annat var ränta .
Försök ta lån från andra banken och betala ut dem
Samlingslånet som jag tänkte ta till det i juli 2020 gick upp i rök pga corona (kan inte uppvisa lönespecar) så jag ska nu försöka hålla mig flytande UTAN nya lån tills jag ev kan få ett samlingslån 2023.

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp