Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
4. Klaralån - Lån utan UC
5. Brixo Privatlån - Ingen UC
6. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Tomly - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Flexkontot - Swish, ingen UC
10. Ferratum - Lån utan UC
11. Brixo - Swish-utbetalning & Ingen UC

Thorn preliminärt godkänd

Hej. Jag har precis ansökt om lån hos Thorn på 50 000:- för att jag tänkte lösa annat och fått följande mail: Tack för din låneansökan! Vi har påbörjat din kreditprövning som preliminärt är godkänd.
För att kunna färdigställa den behöver vi ställa några kompletterande frågor till dig och vi kommer därför att ringa dig.

Är det vanligt att de avslår efter preliminärt godkännande och vad brukar de ställa för frågor när de ringer?

Hej. Jag har precis ansökt om lån hos Thorn på 50 000:- för att jag tänkte lösa annat och fått följande mail: Tack för din låneansökan! Vi har påbörjat din kreditprövning som preliminärt är godkänd.
För att kunna färdigställa den behöver vi ställa några kompletterande frågor till dig och vi kommer därför att ringa dig.

Är det vanligt att de avslår efter preliminärt godkännande och vad brukar de ställa för frågor när de ringer?

Dom ställer kontrollfrågor gällande de uppgifter som Du har lämnat i Din ansökan och vill även försöka få Dig till att köpa någon av deras elektronik varor.

Hej! De kommer ringa upp dig, ställa frågor, erbjuda produkter och därefter med största sannolikhet säga ”du har sökt 50tkr men vi kan erbjuda 10 tkr”
Detta hände mig! Dock sökte jag 100 tkr och blev erbjuden 15-20tkr. ”Deala” med dem då så kan det höjas något.
Autogiro ingen faktura hem
Lycka till!

Jag sökte lån förra veckan o fick samma som du ,,,dem bara kontrollerar dina uppgifter o precis som andra i tråden skrivit försöker sälja elektronik prylar utöver lånet ,,,,skulle säga att ditt lån är godkänt annars ,,,,

Vad hade du för förutsättningar?

Nu är det snart år sedan jag fick lån där, de ringde och frågade vad jag skulle använda pengarna till men de frågade aldrig om jag ville köpa ngt. Men precis som Mia2020 skrev, de erbjöd under hälften av det jag hade sökt men efter en liten stunds förhandling så höjde de till 15 000 kr. Autogiro, ingen post hemma man får inte heller ngn faktura och det finns inte heller ngn sida du kan logga in på för att se hur lånet utvecklats. När jag påpekade det sa dem att vill man veta aktuellt saldo får man mejla. Tycker att de tvingar en att ta väldigt långa avbetalningar men det är för att tjänar på räntan som är väldigt hög! För mitt lån drar de 388 kr/mån. Efter nästan ett års dragningar är lånet på över 15 000 kr, alltså det har inte minskat med ens en krona. Jag ser lån som Thorn, Halens och liknande som sista utvägen, bättre än snabblån (med tanke på betalningstakten) men sämst bl de andra lånen.

Hej! De kommer ringa upp dig, ställa frågor, erbjuda produkter och därefter med största sannolikhet säga ”du har sökt 50tkr men vi kan erbjuda 10 tkr”
Detta hände mig! Dock sökte jag 100 tkr och blev erbjuden 15-20tkr. ”Deala” med dem då så kan det höjas något.
Autogiro ingen faktura hem
Lycka till!

Tack. Jag tackade nej till elektronik och fick istället summan jag ansökt om.

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp