Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
4. Klaralån - Lån utan UC
5. Brixo Privatlån - Ingen UC
6. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Tomly - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Flexkontot - Swish, ingen UC
10. Ferratum - Lån utan UC
11. Brixo - Swish-utbetalning & Ingen UC

Thorn/Leasy hantering vid utebliven betalning

hej mr abisko

det var så lite ge tips och råd.skönt höra det gått bra och att du fick svar av intrium.
så en polisanmälan är väll rätt tycker jag.

Haha, ja, de är så där alla företagen, håller på o jagar en tycker jag.. Men det är väl bara slå av ljudet eller byta nummer..
1x1.jpg

Kan man bara ignorera samtal från Thorn och deras Callcenter som ringer hela tiden för att tjata om betalning? Jag har betalat men de ringde bara för att förhöra sig om att ska betala i fortsättningen också. När jag sade att jag hade ekonomiska problem så jag kunde inte lämna garantier så bestämde killen jag pratade med att han ska ringa upp mig om en vecka igen och fråga ut mig mer om min ekonomi och så vidare. Får de göra så? Att jag erkänner att jag har problem är väl en sak men jag är väl inte skyldig att inför en okänd kille, från ett Callcenter behöva berätta om min ekonomi? Jag känner mig faktiskt väldigt kränkt efter samtalet.

du är verkligen inte ensam om detta.jag hadde lån hos dem förr och hadde också problem med betalningen.de ringde från morgon till kväll.svarade man så ringde de återigen en annandag.vet du vad polisanmäl dom för trakasserier.

och nej du behöver inte berätta för dom om din ekonomi.mer än det du har sagt till dom nu.att du har problem med ekonomin.det räcker.
känner du igen nummren dom ringer på?

jag har tex ett inkassobolag som jagar mig trots jag sagt att jag har utmätning kan inte göra avb.sen ringer dom var 3 månad och självklart på olika nummer.men jag blockerar alla nummer dom ringer på.så nu har jag intehört av dom på ett tag.det är jättebra ladda ner tex truecaller på telefonen.den hittar oftast alla nummer.och säger även till om det är spam eller callcenter m.m ja ett tips på eländet kanske.

lösa hela lånet

Jag kontaktade thorn för att få uppskov några dagar med betalningen, det gick bra.
Efter några dagar kontaktade jag dom igen och sa att jag ville lösa hela lånet, och undrar hur mycket jag ska betala. Jag får beskedet att slutsumman är den som står på fakturan "utgående saldo". Jag betalar in.
När Thorn har fått slutsumman blir jag kontaktad med ett sms, att jag snarast ska kontakta dom, det visar sig att jag ska betala in ytterligare 450:- för förseningsavgift och addmenistra avg. Jag vidhåller att jag fick beskedet att hela summan jag skulle betala var den som står på fakturan, men det hade de aldrig sagt. Vad får då den lilla mäniskan göra? jo, snällt betala. Fy F-N. VARNING VARNING. Spela in era samtal med Thorn.

detta bolag är inget man ska ha att göra med.de är oärliga.låt det inte gå till kfm för då lägger de på mer på skulden än den ursprunliga.jag är hos kfm och lånet hos thorn hadde ökat med 10000.men har nu läst att de kör med oärliga metoder och de skall anmälas.men ja man orkar inte hålla på.

Hetsjägarna

Ja dom är inte kloka. Ringer, mailar och skickar sms. Ber att man skall kontakta dom för att hitta en lösning.Vad får man för svar? Vi löser inga problem, betala den 25 och håll käften. Snacka om skitstövlar. En stor miss att gå på deras säljsnack.

och påtal om säljsnack bara köpa varor av dom är ja vad ska man säga.det mest inkompetenta företag jag varit i kontakt med.nej håller er borta från dessa.

som sagt många är vi med dåliga erfarenheter.

Ett fall för plus.

Håller med er alla. Absurt med hotfulla sms med krav att ringa "omgående". Så kallat erbjudande att köpa en produkt för att ta ett lån. Nej, jag funderar på att skriva till SVT om detta. Eller nån av de stora kvällstidningarja. Eller vet ni om Thorn redan varit uppe i media?

Har fått tio sms idag!! Äckliga as, är inte helgen förstörd innan så blir den av deras terror dag som natt

Senast ändrad:
Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp