Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Klaralån - Lån utan UC
4. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
5. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
6 Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Lumify - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Ferratum - Lån utan UC
10. Brixo - Lån utan UC
11. Nstart - Godkänner skuld hos KF+bet.anmärkningar

Thorn/Leasy hantering vid utebliven betalning

Min son får också samtal och sms från dom. Jag hade det numret och jag har otaliga ggr bönat o bett om att ta bort numret och ej ringa min son. Naturligtvis är svaret varje gång, håller en månad sen är de igång igen. Har även i hårda ordalag lagt fram min åsikt. Min erfarenhet är att inget hjälper. Får nog skaffa sonen ett nytt nummer.

om du står för telefonnummren så ringer dom på alla nummer.jag har hafft samma problem.när jag lämnade min uppgifter hos thorn uppgav jag 1 och mitt nummer dom ringde på mitt och mina 2 barns.jag står även på mina barns nummer.om kortet är registrerat så kommer nummrena synas hos alla.

så skaffa han en nytt nummer men registrera det inte.eller ring din operatör och fråga om råd.

Tacksam för råd och tips från förtvivlad

Jag har lån hos Thorn på 25000 som jag nu har betalat av drygt 10000 på. Jag har alltid betalat punktligt och inga förseningar eller andra problem. Nu har jag fått lite problem med ekonomin på grund av sjukdom och har svårt att få allt att gå ihop. Vet ni om Thorn kan lägga om ens lån så man får en lägre summa att betala in? Till exempel att de kan lägga om det på nya fem år så beloppet kanske sjunker 2-300 kronor? Jag betalar i dagsläget 655 kronor i månaden till Thorn. Om någon här vet något och kan hjälpa mig med råd och tips så vore jag mycket tacksam. Jag vill inte ringa dem förrän jag vet om någon annan kanske har råkat ut för samma och fått hjälp. Jag ringde till Thorn för ca ett år sedan när jag behövde en dator men då skrattade försäljaren åt mig när jag fick avslag. Jag skämdes så efter det samtalet. Jag har en del förfrågningar från Risicum nämligen och jag har förstått att Thorn alltid ger avslag om man har tagit sms-lån.

du måste ringa och förklara läget för dom.det är det bästa vad gäller lånegivare överlag.
jag har iallafall gjort så när det gäller banklån.då har dom kunnat lägga om men thorn vet jag inte.och du kommer säkert få olika svar här.det funkar för en men en annan kanske blir nekad.

så du måste nog ringa dom.

förresten vad gäller din förfrågningar så spelar det ingen roll för en omläggning av lån.
jag hadde själv flera hundratusen i skulder m.m och bankerna la ändå om lånen.de tog ingen upplysning för det.och dom banker det gällde var ge swedbank ikano svea

Tack för tipsen!

Jag tänkte skriva brev till de övriga banker som jag har lån hos och förklara situationen. Tar de UC för att lägga om ett lån? Vet någon om hur Finaref ställer sig till att få en lägre månadskostnad?
Jag oroade mig för Thorn för det har varit väldigt negativa åsikter om dem här i forumet så jag oroade mig en del.

Finaref kan lägga om lån om du inte redan har maxbelopp och på 5 år redan. Jag gjorde det, först gick det inte sa dom, men efter ett evigt tjat från min sida, så gick det.

Thorn lägger inte om. Jag är utförsäkrad och ekonomi därefter. Förklarade läget men det gick absolut inte ändra. Jag betalar 816:-

tycker igentligen att lånegivare borde vara mer tillmötesgående när ekonomin krisar.

jag menar man vill betala vad man kan ändå blir det nej.hur skall man veta när man söker lån på 1-15 år vad som ska hända ekonomiskt.man kan aldrig förutspå sin framtid.
så jäkla dålig av dom.

synd att du inte fick.jag har iof aldrig heller lyckats med thorn.jag fick gärna hoppa en månad men då fick jag betala 2 månadsinbetalningar.

Ursäkta sent svar, har varit lite att rodda med såhär inför deklarationstider. Men jag fick svar ifrån Intrumbloggaren så tack för det Nina. Det fanns bara dåliga saker att säga om Thorn/Leasy enligt dessa. Det som gick att göra var att man kan polisanmäla Thorn/Leasy för trakasserier. Att låta skulden gå till inkasso/Kravfodring hjälper inte någon i detta läge för då har Thorn all makt. Däremot kan man kräva de på skaestånd för trakasserier.

Det komiska i det hela är att allt detta arbete som de lägger pengar på för att få in 250-270 kr är ju bara pinsamt.

Men men nu vet ni iaf. Tillsammans kan vi väl sprida budskapet om att Thorn/Leasy är ett rent ut sagt bluff företag... Visst de beviljar och betalar ut pengar men trakasserierna efteråt gör det till ett helvete så låna aldrig av dessa bolag.

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp