Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Klaralån - Lån utan UC
4. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
5. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
6 Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Lumify - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Ferratum - Lån utan UC
10. Brixo - Lån utan UC
11. Nstart - Godkänner skuld hos KF+bet.anmärkningar

The botten is nådd, Zmarta chanser?

Hej,

I början på året blev jag av med partner, boende, jobb och körkort. Jag hade då skulder som uppgick till 180tkr pga tidigare ockerhyror och dyrt leverne. Jag blev inneboende, betalade bötern (20tkr) och lite skulder med sista lönen från jobbet. I september började jag en master på universitet, fick ett andrahandskontrakt och ett jobberbjudande med start från 1 dec. Studierna skulle vara distans och jobbet på kvällstid så det skulle bli perfekt (tog min kandidat på samma sätt för att slippa ta CSN lån). Det kändes som att saker höll på att vända men nu är jobbet uppskjutet på obestämd tid och jag står med hyra och kostnader som överstiger min CSN inkomst på 14600kr.

Jag har nu skulder som uppgår till 122tkr enligt min UC:
Blanco: 19tkr
Kredit: 102tkr

Förvärvad taxeringsinkomst 2019: 469
UC score: 2,4
FF: 0

Jag kontakade min bank (SEB) men dem krävde medsökande och fast inkomst. Jag har sorgligt nog ingen att vända mig till och jag vet inte när mitt jobb börjar. Jag funderar på att söker en inneboende för att halvera hyran, men jag behöver ta mer actions. Jag uppnår kraven för Zmarta, vad tror ni om mina chanser där?

Hej,

I början på året blev jag av med partner, boende, jobb och körkort. Jag hade då skulder som uppgick till 180tkr pga tidigare ockerhyror och dyrt leverne. Jag blev inneboende, betalade bötern (20tkr) och lite skulder med sista lönen från jobbet. I september började jag en master på universitet, fick ett andrahandskontrakt och ett jobberbjudande med start från 1 dec. Studierna skulle vara distans och jobbet på kvällstid så det skulle bli perfekt (tog min kandidat på samma sätt för att slippa ta CSN lån). Det kändes som att saker höll på att vända men nu är jobbet uppskjutet på obestämd tid och jag står med hyra och kostnader som överstiger min CSN inkomst på 14600kr.

Jag har nu skulder som uppgår till 122tkr enligt min UC:
Blanco: 19tkr
Kredit: 102tkr

Förvärvad taxeringsinkomst 2019: 469
UC score: 2,4
FF: 0

Jag kontakade min bank (SEB) men dem krävde medsökande och fast inkomst. Jag har sorgligt nog ingen att vända mig till och jag vet inte när mitt jobb börjar. Jag funderar på att söker en inneboende för att halvera hyran, men jag behöver ta mer actions. Jag uppnår kraven för Zmarta, vad tror ni om mina chanser där?
Med detta betyder har du ju stora chanser att få men lägg i att du har jobb

Stark jobbat att amortera ner mycket av ursprungsskulden på 180tkr.

Gör detta smart nu.. dra in på dig mer skulder än vad du behöver. Skriv att du har jobb.. samma som du hade 2019. Fåtalet låneinstitut som kommer kolla upp detta då du har bra deklarerad inkomst för 2019. I princip allt är ju automatiskt nu.

Jag skulle söka på Lendo eller Advisa istället (tror de är lättare&bättre men det är väl en smak sak). Du kommer absolut bli beviljad lån om det inte finns annan problematik som du inte skriver om.

Om du har disciplin och är 100% på att du inte kommer slösa med pengarna så skulle jag även låna upp en buffert nu direkt. Typ 50k extra utifall att du inte har löst din jobbsituation i Jan och Feb. Så att du inte måste ta nya lån då igen. Så fort du har lyckats få till en inkomst så får du vara snabb med att amortera detta.

Va jäkligt försiktig så att du inte snabbt drar på dig stora skulder när du tar nytt lån nu... passa även på att lägga om tidigare lån om du har skitlån med höga ränter.

Skriv gärna hur det gick sen. (du kan återkomma med de erbjudanden som du har fått om du vill ha häjlp att välja).

Lycka till! :)

Vad är frågan? Behöver du låna pengar till buffert, till att samla lån och krediter eller till att betala hyran? Hursomhelst så kommer du garanterat få ett lån om du vill mygla lite och skriva att du är fast anställd och tjänar 39k i månaden.

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp