Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
4. Klaralån - Lån utan UC
5. Brixo Privatlån - Ingen UC
6. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Tomly - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Flexkontot - Swish, ingen UC
10. Ferratum - Lån utan UC
11. Brixo - Swish-utbetalning & Ingen UC

Telia - om det går till inkasso, när stängs telefonen av?

Hej
Jag är sen med en räkning till telia, de vill ha betalt senast 24/3, annars går det till inkasso står det. Är det sergel de har? Och stängs abonnemanget av direkt då det går till inkasso, eller stängs det bara av om jag inte betalar inkassots krav? Behöver typ vänta tills skatten kommer att betala den nämligen :/

Min erfarenhet är att det stängs av ca 2-3 veckor efter det gått till inkasso. Alltså några dagar efter att inkassokravet gått ut.

Så du kan nog hinna med skatten... men det blir på håret.

Det är Sergel ja, stängs inte av utan du får ett nytt förfallodatum då det gått till inkasso, efter det vet ja ej när det stängs, jag var i samma sits nyss. Fick oxå påminnelser som skall vara betalada 24e. Men lönen kimmer ju 25e så det är lugnt.

Pratade med telia på chatten nu. Han sa att det stängs bara av om jag inte betalar inkassots krav och de bör iaf ge mint 10 dagar att betala? då blir det ju lite på håret, men man kanske kan fråga dem snällt om ett par extra dagar isåfall....

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp