- Meddelanden
- 6 045
- Mottagna reaktioner
- 2 812
- Poäng
- 1 987
gör såOj..Ska nog ringa och prata med dom då och se om jag kan få anstånd med betalning till skatten anländer nu i april. Tack för snabbt svar!

gör såOj..Ska nog ringa och prata med dom då och se om jag kan få anstånd med betalning till skatten anländer nu i april. Tack för snabbt svar!

Min ränta är 187:-/mån till sergel. Betalar 1300 varje månad på totalt 50k i skuld.Kommer till Sergel , du kan få betala ca 1000-1500/ mån .. min gick dit och ungefär samma belopp ! Skulle gissa ränta kommer hamna på ca 700 kr mån av dom 1000-1500 ...
Du har helt rätt , min ränta är bara 8 % faktisktMin ränta är 187:-/mån till sergel. Betalar 1300 varje månad på totalt 50k i skuld.
så inte mycket pengar varje månad 
Din ränta kommer bara vara på runt en 100 lapp , dröjsmålsräntan är bara 8 % ! Väldigt lite har dom !De kunde inte skjuta upp förfallodatum eller hjälpa mig, så det får nog bli att släppa det.![]()
Låter bra, tack snälla för svar.Sergel är nog ett av dom snällaste bolagen.
De kunde inte skjuta upp förfallodatum eller hjälpa mig, så det får nog bli att släppa det.![]()
Tack för svar! Det gick inte i detta fall (hos Telia) då detta var den andra påminnelsen.Hos Telia eller Sergel? Man kan begära ett anstånd på 30 dagar per 12mån period på Telia. Det kan man själv gå in och göra på Mitt Telia. Sen är det Reskontra man kontaktar s k ekonomi avdelningen om inte det redan gått till Sergel. Då är det Sergel man ringer.