Jag skaffade bredband hos telia förra veckan( inga problem trots bet anmärkning), än så länge har jag inte sett ngn kreditupplysning. Ngn som vet var de tar upplysning och om det är hos sergel :hur funkar det, påverkar det övriga på ngt sett?
När jag skaffade fast tele genom Telia för ett par år sedan så tog de från en helt okänd som jag inte sett varken före eller efter detJag skaffade bredband hos telia förra veckan( inga problem trots bet anmärkning), än så länge har jag inte sett ngn kreditupplysning. Ngn som vet var de tar upplysning och om det är hos sergel :hur funkar det, påverkar det övriga på ngt sett?
När jag skaffade Internet via Telia (fiber) så gjordes det ingen kreditupplysning alls. Det tar ju en sekund för dem att stänga anslutningen om man inte betalar, så det är ingen särskilt riskfylld kredit.

Om inte den uteblivna betalningen föregåtts av en resa till egypten och att man där, via sitt mobila bredband, haft 3 ungar som samtidigt plöjt serier på netflix, och det pga fördröjningar dröjer någon dag extra innan beloppsspärren kickar in. Då är risken hyfsad ändå![]()