Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Klaralån - Lån utan UC
4. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
5. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
6 Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Lumify - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Ferratum - Lån utan UC
10. Brixo - Lån utan UC
11. Nstart - Godkänner skuld hos KF+bet.anmärkningar

Telefonsamtal

Släppte skulderna i augusti. Totalt 4 skulder. De ringer flera gånger dagligen. Har hittils inte haft ork att svara. Varit oerhört tufft. Inte alls en "lättnad" att släppa allt. Tänker bara på utmätning och processen som blir nu.
Hur gjorde ni? Svarade ni eller lät ni bli att svara som jag?

Släppte skulderna i augusti. Totalt 4 skulder. De ringer flera gånger dagligen. Har hittils inte haft ork att svara. Varit oerhört tufft. Inte alls en "lättnad" att släppa allt. Tänker bara på utmätning och processen som blir nu.
Hur gjorde ni? Svarade ni eller lät ni bli att svara som jag?
Svarade inte, mejlade samtliga och berättade hur läget var.

Ja jag kommer ihåg hur det var ! Inte roligt när det ringdes 4 gånger varje dag ! Jag bytte faktiskt nummer då ! Och gjorde det hemligt alltså att man inte kunde söka på det ! Var så skönt :)

Tror ni att man snabbar på förloppet om man skriver att man inte kommer kunna betala alls på lånet? Dvs att dom skickar det snabbare till kfm?

Onea sk onanera ringde varje dag vid 16-tiden i veckor samt skickade flera mejl per dag, det var det bolag jag tyckte var jobbigast.

Jag svarar inte, och blockerar numren. Jag kommer svara om jag får inledande. Vill inte att de ska skicka till KF snabbare om jag säger att jag inte tänker betala.

Jag svarade inte, jag satte telefon på ljudlöst och hade enbart vibration på.
Kollade upp varje nummer i efterhand och sedan sparade jag numret som "varning svara inte". Och ringde det från dolt nummer så svarade jag inte heller.
Däremot vill jag svara på "inte alls en lättnad att släppa allt".
Inte i början av processen, det är en av dom tuffaste delarna, speciellt när det bara gått en månad.
För mig höll det på såhär med samtal och en brevlåda som var överfull varje torsdag i ca 6-7 månader (Samtalen blev färre efter 2 månader).
Men när allt var hos kfm och löneutmätningen drog igång så blev det knäpptyst. Inga samtal eller brev.
Nån gång ibland kom det ett brev från inkasso om information men annars så blev det knäpptyst.
När löneutmätningen dragit igång så vet du hur mycket du har att röra dig med och behöver inte skänka en tanke på att söka lån eller hjälp för att ha tak över huvudet och mat på bordet.
Det är med det jag tror att jag och många andra menar med att det är skönt att släppa allt.

Dom ringer, smsar, mailar, skickar brev som galningar varje dag för mig. Men har betydligt fler aktörer än 4

Använder mest telefonen som jobbet står på. Privata mobilen brukar jag ha på ljudlöst och blockar alla nummer som ringer/smsar om numret inte finns i min kontaktbok, vilket gör att det har lugnat ner sig rätt mycket.

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp