Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Klaralån - Lån utan UC
4. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
5. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
6 Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Lumify - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Ferratum - Lån utan UC
10. Brixo - Lån utan UC
11. Nstart - Godkänner skuld hos KF+bet.anmärkningar

Taxerad inkomst

Hej!
Min taxerade inkomst är låg, 152000kr. Detta beror på att jag pluggade.
Jag har nu jobbat sedan januari, är fast anställd och har 520000kr i årsinkomst.
Jag har inga betalningsanmärkningar och inga krediter. MEN jag har en massa gamla låneansökningar som ligger kvar sedan förra vintern.
Jag visste inte att sånt sabbade ens kreditvördighet.

Nu behöver jag ett bolån och har fått nobben både av SBAB och SEB.
De säger att min "samlade bild" ser dålig ut. Att jag ska försöka igen när min inkomst uppdateras.

När sker det?! Jag brukar få min återbäring sent, i aug, trots att jag alltid deklarerar tidigt på nätet. Detta pga att jag köper och säljer aktie ibland.
Så: min fråga, när uppdateras min taxerade inkomst? Med aktiesäljning åtanke? Uppdateras den i april ven om återbäringen kommer sent?

Deklarera inkomsten direkt online och få besked via Kivra utan att ändra något på deklarationen.
Sen så kompletterar du alla aktieköp/sälj via papper typ sista dagen för deklaration i Maj efter att inkomsten uppdateras. Då registreras resterande delar med köp/sälj av aktier senare i Augusti.

Ta inte mitt ord på det, men vill minnas att jag har sett folk göra så. Ring och fråga skatteverket så får du svar om man kan göra så med anledning att du vill köpa fastighet till våren.

Men, är lönen 520 sedan januari i år kommer det inte upp förrän nästa år

Nja, jag haft den lönen sedan oktober 2018. Men jag gissar att
Det inte syns förrän mitten på 2019. Så frustrerande!
Mitt kredibetyg är på 4,2

Äsch vad rörigt. Började jobba okt-18, vikarie. Började nytt fast jan-19

Logga in med bank ID på: https://www.skatteverket.se/privat/etjansterochblanketter/minasidor.4.3810a01c150939e893f7622.html

Tryck på "Skatter och Deklarationer"

Tryck på "Inkomstuppgifter"

Alla lönespecifikationer laddas ju upp på mina sidor på skatteverket efter en lagändring 1a Januari.

Kommer inte ihåg lagen exakt. Men kan vara så att nya årsdeklarationen för detta år laddas upp redan i Januari 2020. Och att det syns i Februari 2020 på UC eller liknande för alla.

@Lasseman

Känner du till lagen som trädde i kraft i januari? Vill minnas att denna årslön kommer upp mycket snabbare nästa år i och med att lönekontoret "mini-deklarerar " åt man varje månad i år. Det är därför man kan se alla lönespecifikationer på mina sidor hos skatteverket.

Senast ändrad:
Ja! Du har rätt, jag ser alla månadslöner! Åh hoppas hoppas det uppdateras tidigare!!! Vill så gärna få bolån och börja LEVA

Logga in med bank ID på: https://www.skatteverket.se/privat/etjansterochblanketter/minasidor.4.3810a01c150939e893f7622.html

Tryck på "Skatter och Deklarationer"

Tryck på "Inkomstuppgifter"

Alla lönespecifikationer laddas ju upp på mina sidor på skatteverket efter en lagändring 1a Januari.

Kommer inte ihåg lagen exakt. Men kan vara så att nya årsdeklarationen för detta år laddas upp redan i Januari 2020. Och att det syns i Februari 2020 på UC eller liknande för alla.

@Lasseman

Känner du till lagen som trädde i kraft i januari? Vill minnas att denna årslön kommer upp mycket snabbare nästa år i och med att lönekontoret "mini-deklarerar " åt man varje månad i år. Det är därför man kan se alla lönespecifikationer på mina sidor hos skatteverket.

Ja den känner jag till, inget med deklarationen att göra, den rullar på som vanligt

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp