Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Klaralån - Lån utan UC
4. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
5. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
6 Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Lumify - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Ferratum - Lån utan UC
10. Brixo - Lån utan UC
11. Nstart - Godkänner skuld hos KF+bet.anmärkningar

Tar KFM alltid skatteåterbäringen?

Hejsan,
Jag sitter i en knepig situation. Jag har släppt alla mina skulder till Kronofogden och har en pågående löneutmätning. Jag fick idag min deklaration där jag ska få tillbaka ca. 12.000kr, tar Kronofogden alltid den till att betala skulder? För min del så undrar jag då jag nyligen bytt jobb, och därav knappt har någon betald semester. Max 2-3 betalda. Vilket betyder att jag kommer behöva ta obetald semester, utan sparade pengar.
Är det värt att höra av sig till Kronofogden och fråga om man får behålla sin skatteåterbäring för att kunna betala hyra, el och mat under sommaren?
:'(

Hejsan,
Jag sitter i en knepig situation. Jag har släppt alla mina skulder till Kronofogden och har en pågående löneutmätning. Jag fick idag min deklaration där jag ska få tillbaka ca. 12.000kr, tar Kronofogden alltid den till att betala skulder? För min del så undrar jag då jag nyligen bytt jobb, och därav knappt har någon betald semester. Max 2-3 betalda. Vilket betyder att jag kommer behöva ta obetald semester, utan sparade pengar.
Är det värt att höra av sig till Kronofogden och fråga om man får behålla sin skatteåterbäring för att kunna betala hyra, el och mat under sommaren?
:'(
Det går automatiskt till kfm tyvärr

Fick du inte ut semesterersättning och innestående dagar från ditt förra jobb?

Jo det har jag förstått, menade mer om KFM kan besluta om att betala ut det till mig vid tex sådana här situationer.

Nej, tyvärr inte.
Det du kan göra är att jämka för 2023 och därmed få ut nästa års skatteåterbäring redan i år. De pengarna får du behålla, så länge inte kfm går in och ser det, och beslutar om något annat.

Nej, tyvärr inte.
Det du kan göra är att jämka för 2023 och därmed få ut nästa års skatteåterbäring redan i år. De pengarna får du behålla, så länge inte kfm går in och ser det, och beslutar om något annat.
Man får ju skatteavdrag på lönen?

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp