Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
4. Klaralån - Lån utan UC
5. Brixo Privatlån - Ingen UC
6. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Tomly - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Flexkontot - Swish, ingen UC
10. Ferratum - Lån utan UC
11. Brixo - Swish-utbetalning & Ingen UC

Tankar i natten...

Haha! Var det din första gissning? :p
Nej, jag berättade att jag hallucinerar ibland. Att jag en morgon när jag cyklade till jobbet, såg en vit bil köra bakom mig, och när jag stannade och väntade på bilen så körde den liksom aldrig förbi mig. Hallis :D
Har dock ingen diagnos eller några andra symptom på sjukdom ;) Bara underliga hallisar.
Kanske dags att ta lite medicin ?

Fina Kimsan!
Jag tänker snarare såhär att de som gapar högst om andra oftast själva döljer mycket, dvs de försöker ta bort fokus från sig själva genom att klanka ner på andra. Jag tror man blir mörkrädd om man visste hur många som är belånade upp över öronen; kollegan med nya Mercan, grannfamiljen. Som åker till Thailand två gånger per år etc. de mest skuldsatta finns mitt ibland oss, precis som vi men vi märker dom inte pga de finaste fasaderna (köpta på kredit). Hoppas du inte är alltför ledsen och att ni trots allt fick en trevlig kväll!

Kimsan…...Vart ska jag börja. Jag är ny här men vill ändå berätta min historia och försöka hjälpa andra. Vi är nog många som ibland tänker tanken! Varför jag, Varför kan jag inte bara få somna, är jag jordens avskum? Jag kan berätta att jag tänkt tanken. Min bakgrund är att jag är en lugn, harmonisk, stabil man/pojke ;). Jag har alltid klarat mig själv, alltid gjort rätt för mig och aldrig hamnat i trubbel, varken ekonomiska eller andra. Nu!!! Nu tänker jag ofta tanken när jag ska sova att det vore rätt skönt att bara få somna in, inte vakna på morgonen. Inte för att jag vill dö egentligen utan för att jag är trött, trött på att tankarna hela tiden skall mala på i huvudet, aldrig få en lugn stund.

Men sen när man vaknar är det rätt skönt ändå, för livet är för värdefullt för att inte levas. Jag har hamnat i en ekonomisk knipa, som jag hoppas på att kunna ta mig ur. En knipa som jag aldrig för 3 år sedan trodde jag skulle hamna i, men SO What? Vi är människor, och det finns ett stort mörkertal som inte är öppna som vi om våra ekonomiska problem. Jag lovar dig i ditt sällskap är det minst en till som är i din situation, men precis som i alla andra gruppsituationer så väljer folk den enkla vägen, nämligen att följa den starka (väldigt likt i mobbingsituationer), det vill säga att man gör vad man måste för att hålla upp en fasad.

Dock förstår jag dina tankar, dina funderingar och din känsla av ensamhet och till viss del förvirring....Dock säger jag dig detta,trots att jag endast läst inlägg från dig sänder du signaler om att du levt ditt liv, fått ny insikt och rider ut stormen. Det ska inte vara skamligt att hamna snett ekonomiskt, det kan hända den bästa. Fortsätt lev ditt liv Kimsan, ena foten framför den andra....och du, en dag kommer du finna den rätta för dig, som kommer älska dig för den du är, inte för hur du ser ut, vad du har för kläder eller om du kan äta på Ritz eller McDonken…..utan för hur du är som person, och hur bra du kommer komplettera honom.....

KRAM

Ledsamt att du satt i den diskussionen men i te ovanlig däremot .. varje gång tv har sänt något sensation-program som lyxfällan , Big looser ell liknande blir det gärna storm i fikarummet & jag tänker att det förmodligen är ett glasrum där alla kastar sten.. kanske satt du med vänner som har det som du o ni kanske aldrig får veta om varandras skulder .. kan bara önska att de blir mer ödmjuka .. skit kan träffa alla i en storm. Fortsätt kämpa .. din dotter finns för dig nu när du berättat ..

Kimsan…...Vart ska jag börja. Jag är ny här men vill ändå berätta min historia och försöka hjälpa andra. Vi är nog många som ibland tänker tanken! Varför jag, Varför kan jag inte bara få somna, är jag jordens avskum? Jag kan berätta att jag tänkt tanken. Min bakgrund är att jag är en lugn, harmonisk, stabil man/pojke ;). Jag har alltid klarat mig själv, alltid gjort rätt för mig och aldrig hamnat i trubbel, varken ekonomiska eller andra. Nu!!! Nu tänker jag ofta tanken när jag ska sova att det vore rätt skönt att bara få somna in, inte vakna på morgonen. Inte för att jag vill dö egentligen utan för att jag är trött, trött på att tankarna hela tiden skall mala på i huvudet, aldrig få en lugn stund.

Men sen när man vaknar är det rätt skönt ändå, för livet är för värdefullt för att inte levas. Jag har hamnat i en ekonomisk knipa, som jag hoppas på att kunna ta mig ur. En knipa som jag aldrig för 3 år sedan trodde jag skulle hamna i, men SO What? Vi är människor, och det finns ett stort mörkertal som inte är öppna som vi om våra ekonomiska problem. Jag lovar dig i ditt sällskap är det minst en till som är i din situation, men precis som i alla andra gruppsituationer så väljer folk den enkla vägen, nämligen att följa den starka (väldigt likt i mobbingsituationer), det vill säga att man gör vad man måste för att hålla upp en fasad.

Dock förstår jag dina tankar, dina funderingar och din känsla av ensamhet och till viss del förvirring....Dock säger jag dig detta,trots att jag endast läst inlägg från dig sänder du signaler om att du levt ditt liv, fått ny insikt och rider ut stormen. Det ska inte vara skamligt att hamna snett ekonomiskt, det kan hända den bästa. Fortsätt lev ditt liv Kimsan, ena foten framför den andra....och du, en dag kommer du finna den rätta för dig, som kommer älska dig för den du är, inte för hur du ser ut, vad du har för kläder eller om du kan äta på Ritz eller McDonken…..utan för hur du är som person, och hur bra du kommer komplettera honom.....

KRAM
Bra skrivet!

KRAM

Sååå fint skrivet - jag tackar ödmjukt !
Jag älskar verkligen livet - absolut ! Jag har inga som helst planer på att ”sätta ett skott i pannan” på mig själv !

(Men) Just nu lever jag i ett extremt känslokaos... Ja trodde allt skulle bli sååå mycket bättre när ja väl hade ”släppt mina skulder” - slippa ångest, oron och vanmakten över att betala månadens inkommande fakturor... men icke! Nu e stressen över löneutmätning, att KF kan komma och ta sig in i mitt eget hem om ja inte e hemma, något som ja ligger sömnlös över... och även i det undermedvetna gör detta sig påmint! :(

Har ett oerhört krävande arbete inom fastighets branschen och har ett antal fastighets försäljningar på gång... Hade visningar för potentiella köpare igår, men vid tre tillfällen kände jag att min hjärna var hos KF istället för där vi stod inne i undercentralerna och köpare ville ha info om värmeväxlare, vent aggregat, etc... Ja stod som ett levande frågetecken... min hjärna kunde inte svara på basala frågor, som normalt sett kommer som ”ett rinnande vatten” ut min mun... :(
Kom tillbaks till kontoret... de ringer intressenter till lokaler & hela tiden fick ja fråga ”ursäkta kan Du upprepa vad du frågade”...för min hjärna är inte där och lyssnar inte - min hjärna bearbetar NONSTOP vad som komma skall gällande min ekonomi !
Går in i fika rummet och snacket om nästa inplanerade utlandsresa, påbyggnader på villan, pool byggandet i somras, etc etc... jag kippar efter luft :(
Den alltid glada och verbala Kimsan72 har försvunnit, självförtroendet är i botten... Jag drar mig tillbaks igen mot min hörna i kontorslandskapet... Tårarna bränner i ögonen & jag undrar hur kan det någonsin bli bättre... evighetsgeldenären hos KF är på ingång!

Jag älskar verkligen livet - absolut ! Jag har inga som helst planer på att ”sätta ett skott i pannan” på mig själv !

(Men) Just nu lever jag i ett extremt känslokaos... Ja trodde allt skulle bli sååå mycket bättre när ja väl hade ”släppt mina skulder” - slippa ångest, oron och vanmakten över att betala månadens inkommande fakturor... men icke! Nu e stressen över löneutmätning, att KF kan komma och ta sig in i mitt eget hem om ja inte e hemma, något som ja ligger sömnlös över... och även i det undermedvetna gör detta sig påmint! :(

Har ett oerhört krävande arbete inom fastighets branschen och har ett antal fastighets försäljningar på gång... Hade visningar för potentiella köpare igår, men vid tre tillfällen kände jag att min hjärna var hos KF istället för där vi stod inne i undercentralerna och köpare ville ha info om värmeväxlare, vent aggregat, etc... Ja stod som ett levande frågetecken... min hjärna kunde inte svara på basala frågor, som normalt sett kommer som ”ett rinnande vatten” ut min mun... :(
Kom tillbaks till kontoret... de ringer intressenter till lokaler & hela tiden fick ja fråga ”ursäkta kan Du upprepa vad du frågade”...för min hjärna är inte där och lyssnar inte - min hjärna bearbetar NONSTOP vad som komma skall gällande min ekonomi !
Går in i fika rummet och snacket om nästa inplanerade utlandsresa, påbyggnader på villan, pool byggandet i somras, etc etc... jag kippar efter luft :(
Den alltid glada och verbala Kimsan72 har försvunnit, självförtroendet är i botten... Jag drar mig tillbaks igen mot min hörna i kontorslandskapet... Tårarna bränner i ögonen & jag undrar hur kan det någonsin bli bättre... evighetsgeldenären hos KF är på ingång!
Lilla vännen, efter regn kommer solsken, efter vinter kommer vår. vet du en sak, exakt samma sak upplever jag med tankar som skenar. Jag jobbar som lärare där jag dagligen genomför föreläsningslektioner med minna elever och jag har upplevt samma sak som du, att tankarna inte är på plats, saker, händelser historiska personer som jag kan på mina fem fingrar måste jag också idag ha ett manus för att kunna prata om. Det är en del av problematiken..I ditt fall så har du släppt allt. Det du behöver göra är att du kan inte påverka längre. Du har kommit till insikten att du haft problem (precis som jag och många andra här), du har valt att ta hand om och bearbeta dina problem. Din dotter "got your back" Det min vän är extremt viktigt. Jag tror att den dagen allt är klart för dig med KF så kommer du må mycket bättre för det är först då som du vet dina förutsättningar! Först då vet du hur din framtid kommer se ut och det är det som jag tror de flesta av oss som är skuldsatte känner oro för, det är det som skapar ångesten, nämligen att inte veta vad framtiden har för oss.

Sedan tror jag att oron för att KF skulle ta sig in i ditt hem när du inte är hemma, den kan du nog släppa för om jag minns rätt så får de inte gå in utan att du eller din dotter släpper in dem. Men det där kan nog Lasseman bättre.

Och du en sak till. Som jag sa den lilla jag fått uppfattning om dig tror jag inte du behöver allt det där, nybyggnationer, pooler, renoveringar etc. Du kan nog både sprida glädje och få glädje på annat sätt. Vissa lär sig den hårda vägen, det som visar vad vi lärt oss är vad vi gör med den nya kunskapen.

Avslutningsvis kan jag berätta för dig att sömnlös är vi allihopa. Det är vanligt men jag tror och jag hoppas att det kommer bli bättre en dag. När man har kontroll, då kommer också sömnen tillbaka. Du är homogen, snäll, omtänksam tjej som hamnat lite snett, men det kommer bli bättre

//Micke:)

Vi får kämpa tillsamman & lyfta varandra .. önskar verkligen jag kunde göra något för dig .. jag tog ett par dagar hemma .. sjukade mig av mental utmattning ..
finns inger utrymme men samlad iallafall energi .. Kansk en paus kan ge dig lite space om så bara en dag ..

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp