- Meddelanden
- 145
- Mottagna reaktioner
- 113
- Poäng
- 257
Kom precis hem efter ett par timmar i goda vänners lag...vin, skvaller, etc...
Vi halkade (av en händelse) in på ämnet om skuldsatta personer! Alla började direkt säga hur otroligt avtändande det var & dom skulle minsann aldrig dejta en man som var över skuldsatt, etc etc..
Shit alltså, för här sitter jag... en quinna i min bästa ålder, bra arbete, ser trevlig ut, är omtyckt både arbetsmässigt & privat MEN är skuldsatt upp över öronen, men indirekt ikväll fick jag höra att människor som mig skulle det sättas ett ”skott i pannan” på...
Just nu, med KF, och löneutmätning hängandes över mig och med vad mina vänner ikväll sa, så känner jag bara FUCK LIFE...
Jag har själv försatt mig i denna skit, men orkar jag med förödmjukelsen som kommer med detta, av min dotter, mina vänner.......av min familj ? Är jag förpassad till ett resterande liv i celibatets bekmörka helvete... ?
Tunga frågor...men jag har dessvärre förstått att jag hädanefter e ”fucked” i allas ögon...
Hur hanterar jag det... ?
Vetskapen om att ja i allas ögon betraktas som en ”freakin’ looser” ?![]()
Människor har tyvärr svårt att förstå andra människors kamp. Alla vi människor har våra problem andra större andra mindre. Jag har inte haft spelproblem men har försökt att tex sluta snusa sedan 2011 inte har det gått bra. Jag tror mycket handlar om okunskap och arrogans. Om de människor som ser ner på andra människor som har skulder eller andra problem skulle välja och lyssna på den personen så kan jag lova dig att 99 procent skulle ändra sin uppfattning. Men tyvärr vi människor dömer utan att lyssna på den personen. Förlåt om jag svamlar en del det jag försöker poängtera är att människor oftast bildar sin uppfattning om vad andra tycker utan att själv resonerat! Av att bara läsa olika forum så undrar jag ibland om vi verkligen är på 2000 talet eller stenåldern.
Keep u head up! Din sak är vår sak!

Bara underliga hallisar.