Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
4. Klaralån - Lån utan UC
5. Brixo Privatlån - Ingen UC
6. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Tomly - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Flexkontot - Swish, ingen UC
10. Ferratum - Lån utan UC
11. Brixo - Swish-utbetalning & Ingen UC

Tando inkasso

Hej,

Kort och gott gjorde jag en rejäl tabbe och mot avrådan så ingick jag borgensskap med en person på detta forum, som inte levt upp till sitt åtagande/löfte om återbetalning.

Med det sagt, vet någon något om ev. inkassobolag som Tando samarbetar med? De har påmint mig flertalet gånger och informerat om inkasso som nästa steg nu. Undrar om t.ex. det inkassobolaget ger anmärkning för misskött kredig osv

Tack på förhand!

Jag vet faktiskt inte jag har inte hamnat hos deras inkasso än men två spontana reaktioner,

1: Så jävla dåligt skött av den personen du var borgenär åt alltså.
2: Detta fungerar som ett bra exempel på varför man aldrig ska vara borgenär åt någon, i synnerhet inte folk på detta forumet.

Jag vet faktiskt inte jag har inte hamnat hos deras inkasso än men två spontana reaktioner,

1: Så jävla dåligt skött av den personen du var borgenär åt alltså.
2: Detta fungerar som ett bra exempel på varför man aldrig ska vara borgenär åt någon, i synnerhet inte folk på detta forumet.

Jag kan bara hålla med. Jag ångrar detta mycket bittert, så jag hoppas andra i ren desperation inte gör som jag helt enkelt för det kan sluta väldigt illa

Jag kan bara hålla med. Jag ångrar detta mycket bittert, så jag hoppas andra i ren desperation inte gör som jag helt enkelt för det kan sluta väldigt illa
Har du någon kontakt med denna på forumet eller försvann hen helt bara utan att prata med dig alls?

Hen finns kvar på forumet men ignorerar mina meddelanden

Ofan så slutades betalas på då bara utan förklaring?
Hur mkt efter är det?
Och får man fråga vad du fick ut av det genom att vara borgenärer?

Hen finns kvar på forumet men ignorerar mina meddelanden

Skicka ärendet till Kronofogden. Den dagen han har utmätning får du en del utav kakan. Glöm inte ta med ränta.

Skicka ärendet till Kronofogden. Den dagen han har utmätning får du en del utav kakan. Glöm inte ta med ränta.
Men blir det inte tvärtom...det är "Lån" som kommer till KF som borgenär?

Lån; har ni nåt avtal skrivet du och den andre medlemmen?

Dessutom tycker jag att det är läge för en uthängning av denne medlem. Vi försöker hjälpa varandra och så råkar du ut för detta. Tycker synd om dig och anser att du varnar medlemmen i ett PM om uthängning och om du inte får svar som gynnar dig så ut med namnet. Risken finns ju att nån annan råkar illa ut av samma person.

Senast ändrad:
Men blir det inte tvärtom...det är "Lån" som kommer till KF som borgenär?

Lån; har ni nåt avtal skrivet du och den andre medlemmen?

Dessutom tycker jag att det är läge för en uthängning av denne medlem. Vi försöker hjälpa varandra och så råkar du ut för detta. Tycker synd om dig och anser att du varnar medlemmen i ett PM om uthängning och om du inte får svar som gynnar dig så ut med namnet. Risken finns ju att nån annan råkar illa ut av samma person.
Tänkte lite så med, med tanke på hjälp en medlem trädet så ska kanske denne person inte få så mkt hjälp där om det försöks

Går väl dock inte om han står i borgen då är det ju han som ska betala på det själv så borde ju inte gå att skicka ditt utan är istället han själv som hamnar där

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp