Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Klaralån - Lån utan UC
4. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
5. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
6 Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Lumify - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Ferratum - Lån utan UC
10. Brixo - Lån utan UC
11. Nstart - Godkänner skuld hos KF+bet.anmärkningar

Tagit lån i min mans namn , vad händer nu..?

Självklart hade jag tankarna på fängelse , skilsmässa . Var inget lätt beslut att göra det. Men jag tog ändå beslutet att göra det.
Inget jag har el mår bra av, har stoppat huvudet i sanden, tänkt att jag snart kan på något vis kan betala av hela.
Varför jag tog lånet , ja, var inne i en riktig lånekarusell , detta lånet hjälpte mig från kronofogden.
Skulle ju självklart ha löst det på ett annat sätt

I slutändan tänker vi alltid på oss själva först.
Har du någon aning om de brukar villa ha in hela summan på engång , el kan man fortsätta månads betala?

Hela summan på en gång. Kan du inte betala går det till Kronofogden.

Det är då det kan bli riktigt snurrigt gissar jag. Även om det föreligger en dom bakom kravet så blir det väl en utmätning. Gemensamma makar ansvarar för varandra och när det nu kommit så långt kan ett bodelningsavtal inte rädda det för att då görs det för att skydda egendom. Så maken påverkas väl i slutet ändå?

Om min man väljer att låta bli att polis anmäla spelar ingen roll i detta ärende, kan jag tro, efter som jurister nystar i det ....

Det jag menar är att man kan utmäta egendom ni har gemensamt

Jag har en väninna som sitter i samma situation... :( Hon är förvisso bipolär och det tas det hänsyn till i rätten, men hon lånade och köpte saker i både sin dåvarande mans och i sin sons namn. Detta skedde för över 3 år sedan. Hon blev polisanmäld. Hon väntar fortfarande på att ärendet skall upp i tingsrätten !

Din man kan kanske göra en överenskommelse och undvika rättslig påföljd för dig .. går det är det en fördel för dig även om du måste betala

Det är ju egentligen bara att vänta och se vad som händer......
Inte mkt jag kan göra nu

Vid en utmätning , går det efter huset först? El kan man få löneutmätning ?? Tänker att det är rätt stor summa .

Det beror nog helt på bolaget. Du är ju skyldig hela kapitalsskulden sen om de går med på avbetalning eller inte är upp till dem. Annars går det väl sannolikt till inkasso så får du se om du kan göra upp en avbetalning där. Bolaget har dock rätten att kräva hela skulden direkt då det låneavtal som du ingick i din mans namn inte är giltigt

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp