Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Klaralån - Lån utan UC
4. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
5. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
6 Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Lumify - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Ferratum - Lån utan UC
10. Brixo - Lån utan UC
11. Nstart - Godkänner skuld hos KF+bet.anmärkningar

Tagit lån i min mans namn , vad händer nu..?

Hon använde pengarna för att rädda sig själv från KFM:) hellre mannen än hon tänkte hon väl:rolleyes:

Jo jag misstänkte det men folk skriver i tråden att hon ska betala tillbaka omgående vilket då inte är ett alternativ eftersom inte pengarna finns kvar?

Jo jag misstänkte det men folk skriver i tråden att hon ska betala tillbaka omgående vilket då inte är ett alternativ eftersom inte pengarna finns kvar?
Har också sett det. Finns inga pengar. Men tror faktiskt inte hon har berättat exakt när detta skedde.
TS vill du berätta?

Jag har missat en grej i tråden, pengarna som skribenten fick utbetalat utav bolaget i fråga - Har du tillgång till dom eller till andra pengar som du kan betala dom med?

Pengarna finns ej kvar...
Vet ej om jag lyckas att få ihop den summan nu.

Hon använde pengarna för att rädda sig själv från KFM:) hellre mannen än hon tänkte hon väl:rolleyes:

Var inte riktigt så jag tänkte, tänkte inte alls, var rädd och hade panik, tänkte att jag snart kan återbetala allt..

Det är en lösning för att stryka juristerna medhårs, att dom slipper engagera sig i att krångla med skadeståndsanspråk.
Har man inte pengarna att hysta in så har man inte mycket att erbjuda när det kommer till att deala

Har också sett det. Finns inga pengar. Men tror faktiskt inte hon har berättat exakt när detta skedde.
TS vill du berätta?

Är ganska exakt 2år sedan, betalade bara räntan först, men har sen 1,5 årsedan börjat att amortera .

Jag trodde det var nu, oj.
Så det som hände var att du för 2 år sedan tog ett lån i mannens namn.
Du skötte betalningarna.
Mannen fick reda på det nu två år senare och innan han sa det till dig så kontaktade han bolaget som inledde ett ärende?

Vad säger mannen om det hela, är han förbannad på dig eller vad är status mellan er?

Pengarna finns ej kvar...
Vet ej om jag lyckas att få ihop den summan nu.

Var inte riktigt så jag tänkte, tänkte inte alls, var rädd och hade panik, tänkte att jag snart kan återbetala allt..
I desperationens ögonblick är det "lätt" att komma på tillfälliga lösningar. Löste pengarna problemen och situationen då? På de här 2 åren som gått, tänkte du inte på att berätta för honom? Ni har barn och ett liv tillsammans så det hade varit lättare om det hade kommit från dig. Men men, lätt att vara efterklok. Hur är det mellan er nu när detta kommit ut?

Nyfiken... hur fick du ut pengarna utan att han märkte det? Bankerna betalar inte ut 160.000kr till random bank konto. De kollar så kontot tillhör lånekunden. Vilken bank var det? Gav du info till hans arbetsgivare på ansökan? Ditt telefon nummer som kontakt?

Jag trodde det var nu, oj.
Så det som hände var att du för 2 år sedan tog ett lån i mannens namn.
Du skötte betalningarna.
Mannen fick reda på det nu två år senare och innan han sa det till dig så kontaktade han bolaget som inledde ett ärende?

Vad säger mannen om det hela, är han förbannad på dig eller vad är status mellan er?
I desperationens ögonblick är det "lätt" att komma på tillfälliga lösningar. Löste pengarna problemen och situationen då? På de här 2 åren som gått, tänkte du inte på att berätta för honom? Ni har barn och ett liv tillsammans så det hade varit lättare om det hade kommit från dig. Men men, lätt att vara efterklok. Hur är det mellan er nu när detta kommit ut?

Klart att jag tänkt många gånger att berätta ,självklart hade det varit så mkt bättre . Men var rädd för vad som skulle hända, visste ändå att någon gång kommer det fram ....
Har svikit honom något otroligt.
Hur statusen är hemma ja vad skall jag säga , han är arg, ledsen,besviken.
Han säger ändock att han vill att jag stannar kvar, att vi reder ut detta tillsammans, men det kan ju ändras, har inte gått så lång tid.

Juristen ringde honom i em, han kunde ej prata då, när han ringer upp har hon gått för dagen. Hon ringer på måndag.

Nyfiken... hur fick du ut pengarna utan att han märkte det? Bankerna betalar inte ut 160.000kr till random bank konto. De kollar så kontot tillhör lånekunden. Vilken bank var det? Gav du info till hans arbetsgivare på ansökan? Ditt telefon nummer som kontakt?

Pengarna sattes in på ett gemensamt konto, som jag sen flyttade över till mitt, lämnade nummret till arbetsgivaren, hört tidigare att de ej ringer arbetsgivaren, kontaktnummer ett gammalt nummer som vi ej använder .

Vet att jag gjort fel, men konstigt egentligen att det gick att genomföra.

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp