Hem
Forum
Nya inlägg
Bokmärken
Sök forum
Nytt i forumet
Populära trådar
Bästa Samlingslån
Lånforums guide Samlingslån
Logga in
Registrera
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara titlar
Av:
Nya inlägg
Bokmärken
Sök forum
Meny
Logga in
Registrera
Navigering
Installera vår App!
Installera
Fler alternativ
Kontakta oss
Stäng Meny
Senaste inlägg
Populära trådar
Bästa samlingslån
Bästa Sms-lån
Bästa Lån utan UC
Lånforums guide Samlingslån
Lånforum.se rekommenderar
1.
Zmarta
- Forumets favorit
2.
Lendo
- Ett bra alternativ
3.
Klaralån
- Lån utan UC
4.
Brixo Privatlån (ny)
- Ingen UC
5.
Loanstep
- Ingen UC, nytt erbjudande
6
Creditstar
- Ingen UC, nytt erbjudande
7.
Lumify
- Lån utan UC
8.
Kredio
- Lån utan UC
9.
Ferratum
- Lån utan UC
10.
Brixo
- Lån utan UC
11.
Nstart
- Godkänner skuld hos KF+bet.anmärkningar
Visa ränteexempel
Hem
Forum
Övrigt
Fritt
Tagit lån i mannens namn, råd??
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en föråldrig webbläsare. Det får inte visa dessa eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="Nystart" data-source="post: 55610" data-attributes="member: 3367"><p>Hej, jag har gjort detsamma, tyvärr. Under många år.</p><p>I början av året fick min man reda på detta. Detta ledde till att han polisanmälde mig. Och bestred alla fakturor som kom genom att skicka tillbaks dessa tillsammans med polisanmälan.</p><p>Tyvärr gäller inga försäkringar mot bedrägeri när man lever under samma tak.</p><p>Det som hände var att 5 av långivarna stämde min min för oaktsamhet kring sin ekonomi. Detta tog de sen tillbaks och gick med på att skulden skrevs över på mig. Efter skriftlig och muntliga förberedelsen.</p><p>Några skrev av skulden. Några har gått med på att skriva över den på mig. Jag mejlar då och då till alla fordringsägare och kollar om de skriver över skulden på mig. Min man vill ha bort alla lån som står i hans namn.</p><p>Det som kommer hända nu är att polisen gör en utredning. Jag kommer få ett straffföreläggande samt bli tilldömd att betala alla lån jag tagit i min mans namn. Dessa kommer KF att utmäta men min man blir av med lånen mm.</p><p>Skuldrådgivaren säger att jag får vänta ca två år innan jag sen kan ansöka om skuldssanering eftersom skulderna uppkommit genom brott! Men två år går fort</p><p></p><p>Man kan aldrig belastas för den andres skulder enligt äktenskapsbalken. Och bolagen får inte ut på sin försäkring om det inte är polisanmält.</p><p>Det går att ringa runt till alla o berätta vad som hänt och att du vill att dessa skulder skrivs över på dig. Men gå inte med på att dom skriver över betalningsansvaret på dig o din man står kvar på avtalet. Gör klart för alla att han inte vill stå på ett lån som han inte tagit. Många kommer kräva en polisanmälan från din man om de ska frysa lånet i väntan på utredning. Sen behöver din man kontakta UC och spärra sig, berätta vad som hänt.</p><p>Du får gärna skriva till mig om du vill veta mer. Det finns en tråd under Fritt, gömd och bortglömd. Där har jag skrivit av mig kring detta. Jag lever i denna kaos nu.. men snart är allt över och vi kan gå vidare med våra liv.</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="Nystart, post: 55610, member: 3367"] Hej, jag har gjort detsamma, tyvärr. Under många år. I början av året fick min man reda på detta. Detta ledde till att han polisanmälde mig. Och bestred alla fakturor som kom genom att skicka tillbaks dessa tillsammans med polisanmälan. Tyvärr gäller inga försäkringar mot bedrägeri när man lever under samma tak. Det som hände var att 5 av långivarna stämde min min för oaktsamhet kring sin ekonomi. Detta tog de sen tillbaks och gick med på att skulden skrevs över på mig. Efter skriftlig och muntliga förberedelsen. Några skrev av skulden. Några har gått med på att skriva över den på mig. Jag mejlar då och då till alla fordringsägare och kollar om de skriver över skulden på mig. Min man vill ha bort alla lån som står i hans namn. Det som kommer hända nu är att polisen gör en utredning. Jag kommer få ett straffföreläggande samt bli tilldömd att betala alla lån jag tagit i min mans namn. Dessa kommer KF att utmäta men min man blir av med lånen mm. Skuldrådgivaren säger att jag får vänta ca två år innan jag sen kan ansöka om skuldssanering eftersom skulderna uppkommit genom brott! Men två år går fort Man kan aldrig belastas för den andres skulder enligt äktenskapsbalken. Och bolagen får inte ut på sin försäkring om det inte är polisanmält. Det går att ringa runt till alla o berätta vad som hänt och att du vill att dessa skulder skrivs över på dig. Men gå inte med på att dom skriver över betalningsansvaret på dig o din man står kvar på avtalet. Gör klart för alla att han inte vill stå på ett lån som han inte tagit. Många kommer kräva en polisanmälan från din man om de ska frysa lånet i väntan på utredning. Sen behöver din man kontakta UC och spärra sig, berätta vad som hänt. Du får gärna skriva till mig om du vill veta mer. Det finns en tråd under Fritt, gömd och bortglömd. Där har jag skrivit av mig kring detta. Jag lever i denna kaos nu.. men snart är allt över och vi kan gå vidare med våra liv. [/QUOTE]
Verifiering
Klassisk svensk soppa som är gul och brukar vara populär inom militären...
Skicka svar
Hem
Forum
Övrigt
Fritt
Tagit lån i mannens namn, råd??
Topp