Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Klaralån - Lån utan UC
4. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
5. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
6 Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Lumify - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Ferratum - Lån utan UC
10. Brixo - Lån utan UC
11. Nstart - Godkänner skuld hos KF+bet.anmärkningar

Tagen kreditupplysning exakt 1 månad efter beviljad skuldsanering

Tänkte höra med er som har skuldsanering. När jag och min man fick inledande tog Intrum en upplysning. Nu exakt en månad efter att jag blivit beviljad skuldsanering tar dem en till. Första gången via UC nu genom Creditsafe. Blev allt lite nojjig och undrade vad deras anledning är till att ta en nu så tätt inpå mitt beslut. Har någon annan av er varit med om samma sak? kan det vara för att se att det vunnit laga kraft eller vadå? Uppgifterna om inkomst för 2015 har ju inte registrerats än så det kan ju inte vara därför.

Exakt detta undrar jag över med då samma sak har hänt mig.

Ingen som vet?

Jag tror ni kan räkna med kreditupplysningar rätt regelbundet under er skuldsanering. Det är främst för att bolagen skall kunna ha koll på er återbetalningsförmåga/eventuella förändringar.

Jag fick nån upplysning/år under min sanering. Inget att bli bekymrad över givet att inte stora förändringar skett med inkomster/betalningsförmåga som man inte omprövat.

Hej då jag jobbar på ett inkassobolag så kan jag svara. Varför inkassobolaget tar en via creditsafe är endast information för att säkerställa att dem har rätt information som t.ex adress osv till dig. Ingenting som påverkar ditt kreditbetyg.

Under pågående sanering kan man räkna med att vissa bolag/borgenärer kommer att ta kreditupplysningar. Maken fick aldrig nån vad jag minns medan jag fick en varje år av PRA group. Jag fick ju dessutom kreditupplysning (en Creditsafe) tagen Av Intrum några månader efter avslutad sanering.

Den hade jag anmält.
Egentligen så borde man gjort det. Men det vart ju inget med det i slutändan o alla skulder är raderade hos Intrum så det får vara så. Kan ju va som tidigare svarande skrev att de bara ville säkerställa att min sanering faktiskt var slut iom att de tog en Creditsafe.

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp