Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
4. Klaralån - Lån utan UC
5. Brixo Privatlån - Ingen UC
6. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Tomly - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Flexkontot - Swish, ingen UC
10. Ferratum - Lån utan UC
11. Brixo - Swish-utbetalning & Ingen UC

Tack alla som berättar hur ...

det går med era ansökningar av större samlingslån. Det hjälper oss andra att få ett hum om vad vi bör ligga på i olika parametrar och vilken ränta vi kan tänkas få. Skriv även gärna vilken belåningsgrad ni har dvs inkomsten delat med summa av de blancolån + krediter ni har idag. För det är en ganska viktig post när man söker samlingslån.

Hej, jag har nyss sökt ett större samlingslån (samt att litet skall användas till renovering). Min belåningsgrad var vid ansökningstillfället 56%. Har lånat 300.000 av Santander med räntan 5,95.

Intressant tråd! Vet någon vad det är för ungefärliga "gränser" för blancolån då det gäller belåningsgrad? Jag är fullt medveten om att det mest blir spekulationer, men vore ändå intressant att ta del av!

Jag räknar med att en belåningsgrad på 1,6 för mig skulle kunna ge bud kring 8% ränta.

Tyvärr verkar det ju inte finnas ett facit eller en solklar ekvation för detta.
hade själv blanco en gång runt en halv miljon men fick avslag pga antal få. Nästa bank godkände samma dag då inkomsten var var bra... nu pratar jag endast om storbankerna. verkar oerhört individuellt.

Även om det har hjälpt oerhört många härinne tror jag ändå personligen att det allra bästa är att ringa och prata eller ha ett personligt bankmöte (svårt nu kanske), och förklara läget...
Alla kan hamna snett ibland och deras förståelse är större än vad man tror ibland

Om jag hade kunnat gå till min bank hade jag gjort det, men jag vet att det är helt omöjligt att få hjälp därifrån. Skulle vara som att ringa skatteverket och tro att jag skulle få slippa betala skatt.

Men för de som kan eller tror att det kan fungera med den egna banken är det så klart det allra bästa!

Alltså inte för att vara den men detta avhandlas ju i 10-talet trådar.

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp