Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
4. Klaralån - Lån utan UC
5. Brixo Privatlån - Ingen UC
6. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Tomly - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Flexkontot - Swish, ingen UC
10. Ferratum - Lån utan UC
11. Brixo - Swish-utbetalning & Ingen UC

Ta UC på privatperson som privatperson?

Har lånat ut pengar till en person sedan valt att gå under jorden. Har jag legitim rätt att ta en UC på den personen för att kunna avgöra sannolikheten at få se pengarna igen? Och syns den förfrågan sen på den personens UC?

Har lånat ut pengar till en person sedan valt att gå under jorden. Har jag legitim rätt att ta en UC på den personen för att kunna avgöra sannolikheten at få se pengarna igen? Och syns den förfrågan sen på den personens UC?
Nej funkar nog inte så tyvärr. Då hade man kunnat sätta andra i skiten bara för att.
Kan ju ansöka hos kronofogden för att få pengarna.

Om det gäller personen du lånade ut till här, känns kanske sådär med tanke på att sidan inte tillåter lån och att det är friviligt att betala tillbaka.

Mkt dåligt dock om personen nu har sagt att han ska betala tillbaka så förstår jag att det är tråkigt!

Kör MrKoll eller Ratsit!

Fasen det förtjänade du inte. Du har ju varit mer än schysst mot mig tex. Tråkigt att höra.

Skickat ett PM/PP till dig.

Man kan ta kreditupplysning om man har legitimt skäl. Ett pågående avtal om lån som verkar gå dåligt är ganska säkert ett legitimt skäl. Hur man köper tjänsten från uc eller vad det kostar dig att köpa en upplysning vet jag inte.

Är det transaktion som överenskommit på denna sida finns det inget avtal om lån, då är nog skälet inte legitimt, att kolla upp någon som inte betalat tillbaka en gåva..

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp