Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Klaralån - Lån utan UC
4. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
5. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
6 Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Lumify - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Ferratum - Lån utan UC
10. Brixo - Lån utan UC
11. Nstart - Godkänner skuld hos KF+bet.anmärkningar

Ta tag i livet, använda snöbollseffekten kanske

Om jag hade varit du, hade jag försökt att betala av de lån som du har mest ränta på. Det vill säga klarna lånet.
Om ditt mål är att få bättre kreditvärdighet satsa på att betala av UC synliga lånen.

När vill du bli skuldfri?
Hur motiverad är du?

För att sluta att spendera på onödigt, mitt tips använd dig av en budget. Du verkar gå back med 6 000 kr varje månad. Enligt min uträkning nedan.

din nuvarande budget:

Inkomst: 25000 kr
Nödvändiga utgifter

Boendekostnad:
Internet ?
EL?
Försäkring 2100kr+
A-kassa 120 Kr
boende - 5800kr
Mobil - 750kr
Försäkringar 2100kr
A-kassa - 120kr
Mat?

Subtotalt: 10 990 Kr

Mindre nödvändiga utgifter
Spotify - 99kr
Gymkort - 319kr
Mobil 750 kr

Subtotalt:1168 kr

Transport:
Bränsle 3000kr
Leasingbil - 4500kr
Subtotalt:7500 kr

Skulder:
Billån - 2600kr (300kr ränta)
Klarna - 2500kr (600kr ränta
Wasa - 2600kr ( 0kr ränta)
Swedbank 3000kr (300kr ränta)
Avarda 800kr (300kr ränta)

Subtotalt: 11500

Totalt utgifter 31158 KR

Budget per månad: 25000-31158= -6158 Kr

Har under längre tid vart motiverad för bli av med dessa skulder men de har på något sätt vänt och ökat och jag har inte orkat bry mig, bara försökt tänka på annat än den tidigare depressionen..

men nu är jag mer motiverad än nånsin, en motivation som jag känner har satt sig rätt i huvudet, inte bara lite lätt som tidigare, därav sökandet efter något som kan ge mig lite extra när man sitter hemma och kanske kan göra något på internet?

Jag har 1 år kvar med räntefritt på Wasa så där känns det inte prio så sätt men det är tyvärr den enda som syns på UC.

avarda med 300kr ränta och klarna på 600kr ränta syns inte på uc.

Bättrat man UC med att dra ner på kreditutrymmet?
Wasa har jag kredit på 75k men utnyttjar 43k, så kanske minska detta?

Vad är isåfall viktigast för fint uc? Få bort kredit eller blancolån?

mitt mål är att till maj komma ner i alla fall hälften

Har under längre tid vart motiverad för bli av med dessa skulder men de har på något sätt vänt och ökat och jag har inte orkat bry mig, bara försökt tänka på annat än den tidigare depressionen..

men nu är jag mer motiverad än nånsin, en motivation som jag känner har satt sig rätt i huvudet, inte bara lite lätt som tidigare, därav sökandet efter något som kan ge mig lite extra när man sitter hemma och kanske kan göra något på internet?

Jag har 1 år kvar med räntefritt på Wasa så där känns det inte prio så sätt men det är tyvärr den enda som syns på UC.

avarda med 300kr ränta och klarna på 600kr ränta syns inte på uc.

Bättrat man UC med att dra ner på kreditutrymmet?
Wasa har jag kredit på 75k men utnyttjar 43k, så kanske minska detta?

Vad är isåfall viktigast för fint uc? Få bort kredit eller blancolån?

mitt mål är att till maj komma ner i alla fall hälften

krediter och blancolån påverkar din kreditvärdighet, men kreditvärdighet är inte allt, betalningsförmågan är också viktigt. Långivare kan eventuellt be om att få bankutdrag ifrån dig och då de ser att du går back varje månad. Vilket försvårar dina möjligheter att få ett bolån. Jag antar att bolånet är målet med att få ett bättre UC betyg? Jag rekommenderar att du ser över dina utgifter, få ner skulderna och börja amortera mer.
Du är inne på att få högre inkomst med bisyssla, tänk på att inte ta på dig för mycket efter en depression. Depressioner och utmattningssymptom brukar gå hand i hand.

Senast ändrad:
När jag tittar på dina utgifter så tänker jag att du ska se över de fasta utgifterna. 2100 kr i försäkringar i månaden låter mycket, mobilkostnaden likaså. Spotify bort med den.
Leasingbilen och bränslekostnaderna är också en dyr utgift. Är detta något du kan göra något åt ?
Billån och leasingbil är du ensam i hushållet ?

Står för hem, person, 1 barn och 2 bilar försäkring därav 2000kr, och har jämfört så kommer inte ner mer.

leasingbilen är för min sambo som pga operation och sjukskriven inte klarar av hjälpa till med den kostnaden..

krediter och blancolån påverkar din kreditvärdighet, men kreditvärdighet är inte allt, betalningsförmågan är också viktigt. Långivare kan eventuellt be om att få bankutdrag ifrån dig och då de ser att du går back varje månad. Vilket försvårar dina möjligheter att få en bolån. Jag antar att bolånet är målet med att få ett bättre UC betyg? Jag rekommenderar att du ser över dina utgifter, få ner skulderna och börja amortera mer.
Du är inne på att få högre inkomst med bisyssla, tänk på att inte ta på dig för mycket efter en depression. Depressioner och utmattningssymptom brukar gå hand i hand.

jag har aldrig haft en månad där jag inte kunnat betala beloppet långivare önskar men om dom räknar på vad jag tjänar och vad jag betalar så ser det sådär ut, jag får in lite extra från jobb eller försäljning som täcker så jag alltid betalar räkningarna.

krediter och blancolån påverkar din kreditvärdighet, men kreditvärdighet är inte allt, betalningsförmågan är också viktigt. Långivare kan eventuellt be om att få bankutdrag ifrån dig och då de ser att du går back varje månad. Vilket försvårar dina möjligheter att få en bolån. Jag antar att bolånet är målet med att få ett bättre UC betyg? Jag rekommenderar att du ser över dina utgifter, få ner skulderna och börja amortera mer.
Är den typen av person som gillar hålla mig sysselsatt, depressionen har mer av ånger att jag inte var på rätt plats vid rätt tid och tänker än idag att kunde den personen vart vid livet om jag hade kommit dit som vart planerat..
Shit asså, känslostormen som kom bara när jag skrev detta..

Efter från ena dagen till andra kommit under fund att det är dags för mig att bli av med mina skulder och köpa något för ge mina barn en trygg punkt så behöver jag alla tips och idéer jag kan få!

har levt ganska länge över mina tillgångar även om jag tjänar 35 i månaden plus extra då och då..

jag har idag lån på:
Swedbank 5.3% ränta - 75 000kr
Wasa räntefritt - 43 000kr
Avarda 1,9% månadsränta - 18 000kr

Klarna 19,90% ränta - 36 000kr

sedan har jag ett billån men där har jag inte mål med att bli av med snabbt men betalar 2600kr på 165 000kr

Hat läst lite om snöbollseffekten med betala av lån, börja med minsta först och jobba sig uppåt.

Vad tycker ni om det?

min tanke är att betala av avarda först sen gå över till Swedbank, sen Wasa och sist ta klarna (då det inte syns i uc)

hur ser ni på att ringa de långivare jag skall ta sist och få betalningsfri månad alt amorteringsfritt någon månad för att beta av så mycket som möjligt på det lägsta lånet för bli av med det snabbt?

i dagsläget betalat jag varje månad
Ca 9000kr i lån plus bil, hushåll osv.

Tips på någon extrainkomst att få till kanske när man går hemma? Spelar ingen roll om det är 500kr/ mån eller 5000kr/mån extra

Jag tycker du ska köra snöbollsmetoden och börja med det minsta lånet först. Hur mycket extra kan du betala in per månad efter att alla räkningar är betalda? Stirra dig inte blind på ditt UC. Mindre lån ger mindre månadskostnad och mer koll.

Säg upp Spotify, där har du en hundring att betala in på ett lån.

För att tjäna extra kan du börja med panelundersökningar, några minuter här och där genererar i bästa fall några tusenlappar på ett år eller kanske 300kr/mån om man slår ut det. Lättförtjänta pengar. Testa Oppinionapp och Attapoll.

Så sjukt bra insikt du har fått och även om dina skulder kanske inte är i värsta laget så gör du helt rätt i att ta tag i dom nu innan det drar åt fel håll.

Se över dina fasta kostnader i den mån det går, det är oftast där man kan spara in pengar som man kan pytsa in på lån istället. Alla kronor räknas hur futtiga dom än må vara.

Matkostnaden brukar vara lättast att dra in på, gör matlådor och laga efter billiga recept. Handla mat på halva priset alla gånger du kan och gör storkok.

Det är grymt att se någon som du som vill förändra sin ekonomi till det bättre innan det är för sent, kämpa på, även när det gäller det lilla i vardagen så kommer det ge resultat snabbare än du tror. :folded:

Står för hem, person, 1 barn och 2 bilar försäkring därav 2000kr, och har jämfört så kommer inte ner mer.

leasingbilen är för min sambo som pga operation och sjukskriven inte klarar av hjälpa till med den kostnaden..
Kan ni inte sälja bilen med lånet på då din sambo inte jobbar ?

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp