Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
4. Klaralån - Lån utan UC
5. Brixo Privatlån - Ingen UC
6. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Tomly - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Flexkontot - Swish, ingen UC
10. Ferratum - Lån utan UC
11. Brixo - Swish-utbetalning & Ingen UC

Ta snabblån för att lösa kredit innan låneansökan?

Jag är i sitsen att jag väntar ut några FF för att få bättre kreditvärdighet för att då söka ett samlingslån i slutet av Mars för att samla fler skitlån och få ner månadskostnaderna.
Fick då en tanke ifall det kan vara värt att ta ett snabblån utanför UC för att få bort en kredit på Northmill som jag antar drar ner kreditvärdigheten rejält innan låneansökan?
När sen krediten är betald och avslutad, nån som vet hur snabbt den försvinner från UC?
Ifall man löser krediten hos Northmill, söker samlingslån och betalar av snabblånet så snabbt som möjligt behöver det kanske inte ens kosta så mycket?

Tänker jag helt fel och bara onödigt, eller kan det faktiskt löna sig med att få större chans till ett bättre samlingslån?

Förutsättningar just nu:
6st privatlån som syns på UC 407.000 varav 40k på Northmill
Ca 150k utanför UC både privata och sämre högräntelån man vill bli av med.
Inkomst förra årets deklaration 467.000, är väl lite högre nu.
Just nu 7 FF, i slutet av Mars kommer det bara vara 2st kvar varav senaste från Juli.
Hade nyligen 9st men gick ut 2st igår, dock ingen påverkan alls på UC-betyget?
Det ligger förövrigt på 10.6 just nu

Nån som vill gissa vad det kan tänkas sjunka till slutet av mars? Och om chanserna på ett samlingslån lån?

Senast ändrad:
Jag är i sitsen att jag väntar ut några FF för att få bättre kreditvärdighet för att då söka ett samlingslån för att samla fler skitlån och få ner månadskostnaderna.
Fick då en tanke ifall det kan vara värt att ta ett snabblån utanför UC för att få bort en kredit på Northmill som jag antar drar ner kreditvärdigheten rejält innan låneansökan?
När sen krediten är betald och avslutad, nån som vet hur snabbt den försvinner från UC?
Ifall man löser krediten hos Northmill, söker samlingslån och betalar av snabblånet så snabbt som möjligt behöver det kanske inte ens kosta så mycket?

Tänker jag helt fel och bara onödigt, eller kan det faktiskt löna sig med att få större chans till ett bättre samlingslån?

Förutsättningar just nu:
6st privatlån som syns på UC 407.000 varav 40k på Northmill
Ca 150k utanför UC både privata och sämre högräntelån man vill bli av med.
Inkomst förra årets deklaration 467.000, är väl lite högre nu.
Just nu 7 FF, i slutet av mars kommer det bara vara 2st kvar varav senaste från Juli.
Hade nyligen 9st men gick ut 2st igår, dock ingen påverkan alls på UC-betyget?
Det ligger förövrigt på 10.6 just nu

Nån som vill gissa vad det kan tänkas sjunka till slutet av mars? Och om chanserna på ett samlingslån lån?
Tror dessvärre att samlinglån med över 10 blir supersvårt

Tror dessvärre att samlinglån med över 10 blir supersvårt
Kanske var lite otydlig men har absolut inte tänkt söka något nu utan vänta till slutet av mars när ett antal förfrågningar försvunnit och betyget har förbättrats, min fundering var ifall man kan förbättra betyget ytterligare och om det är värt det och kommer göra nån märkbar skillnad

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp