Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Klaralån - Lån utan UC
4. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
5. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
6 Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Lumify - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Ferratum - Lån utan UC
10. Brixo - Lån utan UC
11. Nstart - Godkänner skuld hos KF+bet.anmärkningar

Ta lån och dra landet

Tjena, om jag skulle ta ett privatlån på låt oss säga 1-2 miljoner, och flyttar till Spanien vad är konsekvenserna som kan hända ?

Om det inte är brottsligt att kunna betala tillbaks sina lån, vad händer ifall ett internationellt inkasso bolag kontaktar mig och jag svarar jag har ingenting ? Kan jag hamna i spanskt fängelse ? Eller hamnar jag i deras kronofogden?

säg att jag skulle köpa guld och bitcoins för pengarna samt betalat 2-3 års hyra i Spanien

Tjena, om jag skulle ta ett privatlån på låt oss säga 1-2 miljoner, och flyttar till Spanien vad är konsekvenserna som kan hända ?

Om det inte är brottsligt att kunna betala tillbaks sina lån, vad händer ifall ett internationellt inkasso bolag kontaktar mig och jag svarar jag har ingenting ? Kan jag hamna i spanskt fängelse ? Eller hamnar jag i deras kronofogden?

säg att jag skulle köpa guld och bitcoins för pengarna samt betalat 2-3 års hyra i Spanien
Det är brottsligt säger jag eftersom det finns ett uppsåt, Intressant varit en stor diskussion om detta halva helgen undrar vad som svaras på detta. Enligt vissa så kan man inte bli dömd för oredlighet mot borgenär men bedrägeri verkar man kan bli dömd för jag får inte ihop det.. så vad säger ni jag står ju fast i mitt svar ialla fall.

Jag skulle absolut tolka det hela som ett bedrägeri, då du redan från början har uppsåt att vilseleda långivarna att ge dig pengar utan att du har för avsikt att återbetala detta, trotts att du ingår i avtal med dom som binder dig till att betala tillbaka. Detta ger dig vinning och långivarna förlust, dvs alla rekvisit för ett bedrägeri är uppfyllda.

Med det sagt, skulle du från början försökt betala tillbaka, bevisat att pengarna gått någonstans där de var tänkta och att din livssituation förändrats som gör att du inte längre kan betala och sedan flyr landet i panik/ångest, så kanske det blir svårare att besvara uppsåt.

Det kan dyka upp hos spanska motsvarigheten till kfm för indrivning, men inte via svenska, utan det är inkassobolagen som antingen själv eller med hjälp av spanska motsvarighet tar det till spanska fogden.

Lite osäker på om svenskt utslag är verkställbart i Spanien, eller om det krävs svensk dom (om man inte ber spanjorerna fastställa skulden)

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp