Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
4. Klaralån - Lån utan UC
5. Brixo Privatlån - Ingen UC
6. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Tomly - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Flexkontot - Swish, ingen UC
10. Ferratum - Lån utan UC
11. Brixo - Swish-utbetalning & Ingen UC

Ta lån, dra från sverige

Status
Ej öppen för ytterligare svar.
nån kan låsa tråden har fått svar på det jag vill veta!

Absolut har jag hakat upp mig på det, vem skulle inte? Skäms du inte över att säga att du bor i ett land där vi skattebetalare finansierar våldtäcksmän för att våran regering tycker synd om dom?

Det är 1 av 100 anledningar jag har till varför jag ogillar Sverige. Ska mina framtida barn växa upp i ett samhälle där Sverige har flest våldtäcksfall i hela världen per befolkning? Och där dessa våldtäcksmän får belöningar för sina handlingar? Nej tack. Tänk dig pappan till den tjejen som blev våldtagen. Han har bidragit till att finansiera hans dotters våldtäcksmans kommande förmögenhet på 840.000kr. Dessutom var han en illegal invandrare sen 2017. Säger tillräckligt för mig.
Lönerna har ökat säger du? Kronan har blivit svagare, är det verkligen en ökning då? Finns tusen skäl att dra från Sverige som många redan gjort, och kan man komma iväg med en halv mille i fickan utan konsekvenser är jag såld direkt
Som sagt det är för jävligt vad hon utsatts för och hennes familj, men lagarna funkar inte som du önskar tyvärr, jag önskar också att denna person inte skulle fått några pengar.

Men det handlar om hur lagarna funkar.

Han har inte fått nått för att han våldtagit, han har fått ersättning för att staren gjort fel och rent krast utifrån lagen är det helt korrekt. Moraliskt tokfel, känslomässigt tokfel.

Jag väljer att förstå lagen för annars hade jag nog tänkt som dig. Men jag väljer att stanna och göra rätt för mig och jag tror på att man kommer täppa igen denna typ av händelse.

Det behövs förändringar i samhället och för det behövs inte mer hat det behövs att man går tillbaka till en mindre egoistisk livstil.

Som sagt det är för jävligt vad hon utsatts för och hennes familj, men lagarna funkar inte som du önskar tyvärr, jag önskar också att denna person inte skulle fått några pengar.

Men det handlar om hur lagarna funkar.

Han har inte fått nått för att han våldtagit, han har fått ersättning för att staren gjort fel och rent krast utifrån lagen är det helt korrekt. Moraliskt tokfel, känslomässigt tokfel.

Jag väljer att förstå lagen för annars hade jag nog tänkt som dig. Men jag väljer att stanna och göra rätt för mig och jag tror på att man kommer täppa igen denna typ av händelse.

Det behövs förändringar i samhället och för det behövs inte mer hat det behövs att man går tillbaka till en mindre egoistisk livstil.
Förstår varför han fått pengar. Men tanken över att en våldtäcksman får ersättning på 840.000kr av Staten (Vi skattebetalare) för att han våldtagit en kvinna och suttit UNDER 1 häktad, är pinsamt. Det är helt sjukt att man sitter knappa året i Sverige för såna brott. Sen var han ÅTERIGEN en illegal invandrare sen nästan 5 år tillbaks. Hade våra myndigheter haft någon koll eller fungerat över huvud taget hade kvinnan inte utsatts för det, hade vi haft lagar som faktiskt såg till att folk som förstör vårat samhälle sitter bakom galler hade det inte heller hänt. Men nu är det så Sverige ser ut och det är den största anledningen till varför jag citerar Sverige som ett piss land, och en stor anledning till varför jag är i dessa tankarna.

Förstår varför han fått pengar. Men tanken över att en våldtäcksman får ersättning på 840.000kr av Staten (Vi skattebetalare) för att han våldtagit en kvinna och suttit UNDER 1 häktad, är pinsamt. Det är helt sjukt att man sitter knappa året i Sverige för såna brott. Sen var han ÅTERIGEN en illegal invandrare sen nästan 5 år tillbaks. Hade våra myndigheter haft någon koll eller fungerat över huvud taget hade kvinnan inte utsatts för det, hade vi haft lagar som faktiskt såg till att folk som förstör vårat samhälle sitter bakom galler hade det inte heller hänt. Men nu är det så Sverige ser ut och det är den största anledningen till varför jag citerar Sverige som ett piss land, och en stor anledning till varför jag är i dessa tankarna.
Man kan inte kalla Sverige för ett bra land för att skola och sjukvård är gratis. Den sjukvård vi har är inte den bästa direkt. Man ringer till 1177 och dom säger alltid samma sak "boka tid hos vårdcentralen" Man bokar tid hos vårdcentralen och där får man också alltid samma sak. Någon läkare/doktor som knappt kan vårat språk som lyssnar på lungor/känner på kroppen i 2 minuter och sen säger käka alvedon/ipren så går det över.. Man kan seriöst inte säga att Sverige är ett bra land just pga dem anledningarna när det finns så otroligt mycket fel med detta landet som gör det till ett riktigt piss land

Osäkerheten i detta borde ha varit uppenbar i och med kaoset som uppstod för utlandssvenskar med alla lockdowns i fjol.

N
Nu säger du så mycket mer, och lägger saker på plats.

Jag håller med dig fullt om att det finns massor att ta tag i det är inte nånstans ok att någon kan gömma sig, utnyttja system mm. Men han har inte fått en krona för att ha våldtagit någon.

Jag hoppas verkligen att lagen kommer ikapp, och att man tar mer ansvar det är inte rätt mot någon att det funkar som det gör nu.

N

Nu säger du så mycket mer, och lägger saker på plats.

Jag håller med dig fullt om att det finns massor att ta tag i det är inte nånstans ok att någon kan gömma sig, utnyttja system mm. Men han har inte fått en krona för att ha våldtagit någon.

Jag hoppas verkligen att lagen kommer ikapp, och att man tar mer ansvar det är inte rätt mot någon att det funkar som det gör nu.
Jag förstår vad du menar helt och hållet men tekniskt sett så har han ju fått pengar för att han våldtagit någon, eftersom dem pengarna hade vart kvar i statskassan om han inte våldtog henne.

Sverige är inget land jag vill dö i och kan man dra härifrån med en halv mille på kontot utan konsekvenser så köper jag biljetten imorgon.

Att dra till Thailand med så lite pengar och lyckas är nog väldigt svårt, det är inte så billigt i Thailand om man inte bor ute på vischan som inneboende i någon kåk med lite lägre standard, vad hade du tänkt dig för verksamhet som du skulle kunna leva på? hur har du tänkt med visum? Thailand är ju inte som Sverige som delar ut permanenta uppehållstillstånd till högre och vänster, dom har dessutom på senare år skärpt straffen för "overstay" rejält

Om du inte klarar av din ekonomi i lallarlandet Sverige så kommer du troligen få det svårt i Thailand.

Att dra till Thailand med så lite pengar och lyckas är nog väldigt svårt, det är inte så billigt i Thailand om man inte bor ute på vischan som inneboende i någon kåk med lite lägre standard, vad hade du tänkt dig för verksamhet som du skulle kunna leva på? hur har du tänkt med visum? Thailand är ju inte som Sverige som delar ut permanenta uppehållstillstånd till högre och vänster, dom har dessutom på senare år skärpt straffen för "overstay" rejält
Visserligen svårare gjort än sagt men såklart får man ju ta reda på allt sånt om det skulle bli aktuellt. Sen finns de ju andra ställen än Thailand men det var mer ett exempel. Var inne och kollade för skoj skull och det var barer längst stränder som såldes för 200k

Status
Ej öppen för ytterligare svar.
Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp