Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
4. Klaralån - Lån utan UC
5. Brixo Privatlån - Ingen UC
6. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Tomly - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Flexkontot - Swish, ingen UC
10. Ferratum - Lån utan UC
11. Brixo - Swish-utbetalning & Ingen UC

Ta lån, dra från sverige

Status
Ej öppen för ytterligare svar.
Hallå gott folk. Gjorde en tråd häromdagen om hur konsekvenserna blir av att bara dra från sverige och aldrig komma tillbaks (skulderna).
Är belånad på 600k i dag med en årsinkomst på 350k, utspritt nåt så in i helvete, svårt att få samlingslån. Kommer inte gå att betala tillbaks förrens 5-10 år.
Jag har lekt med tankarna och tänkt såhär: När man väl får tag i ett "samlingslån" på låt oss säga 500.000kr, om man då skiter i skulderna helt och hållet och bara drar till Thailand till exempelt och typ köper en verksamhet där nere för dem pengarna för att kunna leva? Har aldrig velat bo i detta piss landet oavsett så varför inte börja om på ny kula skuldfri och nästan till och med "rik" I thailand? Men vad skulle detta innebära mig om jag gjorde detta? Skulle jag på något sätt hamna i skiten förrutom om jag en dag bestämde mig för att komma tillbaks till Sverige?

Förmodligen skulle du komma tillbaka med svansen mellan benen inom något år och då insett att Sverige kanske inte var ett ”piss-land” ändå.

För att svara på din fråga skulle väl dina skulder fortfarande finnas kvar, men nu betydligt högre än innan du drog.

Förutom en snigel på ögat skulle du få lepra och ångest och lite PTSD.
Skämt åsido.

Du riskerar nog att bli lite paranoid sen finns risken att även om det kanske är "safe" att göra idag så finns det inget som säger att de inte ändrar reglerna för det är ju uppenbart att de inte gillar folk som gör dom du funderar på.

Förmodligen skulle du komma tillbaka med svansen mellan benen inom något år och då insett att Sverige kanske inte var ett ”piss-land” ändå.

För att svara på din fråga skulle väl dina skulder fortfarande finnas kvar, men nu betydligt högre än innan du drog.
Förutom en snigel på ögat skulle du få lepra och ångest och lite PTSD.
Skämt åsido.

Du riskerar nog att bli lite paranoid sen finns risken att även om det kanske är "safe" att göra idag så finns det inget som säger att de inte ändrar reglerna för det är ju uppenbart att de inte gillar folk som gör dom du funderar på.
köper vad ni säger men Sverige är inget land att leva i idag. Skyhöga skatter och våldtäcksmän som får våra skattepengar. Kommer absolut inte att ha dåligt samvete och lida av ångest genom att blåsa staten på ca 1 mille (då allt hamnar hos KFM) Men i dagsläget så finns det liksom inget dom kan göra emot mig om jag befinner mig bosatt i ett annat land?

köper vad ni säger men Sverige är inget land att leva i idag. Skyhöga skatter och våldtäcksmän som får våra skattepengar. Kommer absolut inte att ha dåligt samvete och lida av ångest genom att blåsa staten på ca 1 mille (då allt hamnar hos KFM) Men i dagsläget så finns det liksom inget dom kan göra emot mig om jag befinner mig bosatt i ett annat land?
Blir faktiskt illa till mods.

Antar att du fått gå i skola minst 9 år gratis, haft tillgång till väldigt väldigt subventionerad sjukvård, kännt dig personligen hyfsat trygg.

Kanske rent av gått på museum gratis?

Kanske du varit ute i naturen som du har tillgång till på grund av lagstiftning.

Kanske du kan tänka en vända till. Det är inte staten du snor av det är oss... Vi som är kvar och betalsr skatt och är stolta över det. Men du skiter väl i det med.

Blir faktiskt illa till mods.

Antar att du fått gå i skola minst 9 år gratis, haft tillgång till väldigt väldigt subventionerad sjukvård, kännt dig personligen hyfsat trygg.

Kanske rent av gått på museum gratis?

Kanske du varit ute i naturen som du har tillgång till på grund av lagstiftning.

Kanske du kan tänka en vända till. Det är inte staten du snor av det är oss... Vi som är kvar och betalsr skatt och är stolta över det. Men du skiter väl i det med.
Vet inte hur glad och positiv du är när du vet om att staten tar 33% av din arbetsdag och ger bort det till våldtäcksmän för att det är synd om dom. Men men, vi alla har väl olika åsikter. Kanske hade vart andra ord du skrev om det kanske var din dotter som fick genomgå den hemska rättegången. Hursomhelst så ställde jag en fråga och då bryr jag mig faktiskt inte om din eller någon annans åsikt utan söker bara svar på frågan :)

Och på vilket sätt snor jag av er? Ger bankerna ut lån med skattebetalarnas pengar menar du?

Jag personligen har ingen lust att sitta och betala av skulder i 10 år och leva på existensminimum hela vägen dit för att sen återigen leva på existensminimum eftersom att skatterna bara ökar och kronan bara blir svagare & lönerna är demsamma. Tyvärr, men jag vill inte leva ett 7-16 liv i sverige där staten tar allt man äger och donerar det till våldtäcksmän, but that's just me!

Vi har haft reallöneökningar i Sverige minst de senast 20 åren.

Det du hakar upp dig på med våldtäktsmän är ju en baksida av den typen av rättssystem vi har i Sverige. Men som det funkar så måste man se det med lite bredare perspektiv för att förstå hur det kan bli så "fel"

Staten får en stor del av sina pengar från skattebetalare, låneföretagen tar igen de är de förlorar på folk som gör dom du tänker göra på de andra kunder de har med ökade räntor mm så det blir ingen stöld från ett låneföretagen det blir en stöld från många här.

Hojta om du behöver ett bidrag till biljetten.

Vi har haft reallöneökningar i Sverige minst de senast 20 åren.

Det du hakar upp dig på med våldtäktsmän är ju en baksida av den typen av rättssystem vi har i Sverige. Men som det funkar så måste man se det med lite bredare perspektiv för att förstå hur det kan bli så "fel"

Staten får en stor del av sina pengar från skattebetalare, låneföretagen tar igen de är de förlorar på folk som gör dom du tänker göra på de andra kunder de har med ökade räntor mm så det blir ingen stöld från ett låneföretagen det blir en stöld från många här.

Hojta om du behöver ett bidrag till biljetten.
Absolut har jag hakat upp mig på det, vem skulle inte? Skäms du inte över att säga att du bor i ett land där vi skattebetalare finansierar våldtäcksmän för att våran regering tycker synd om dom?

Det är 1 av 100 anledningar jag har till varför jag ogillar Sverige. Ska mina framtida barn växa upp i ett samhälle där Sverige har flest våldtäcksfall i hela världen per befolkning? Och där dessa våldtäcksmän får belöningar för sina handlingar? Nej tack. Tänk dig pappan till den tjejen som blev våldtagen. Han har bidragit till att finansiera hans dotters våldtäcksmans kommande förmögenhet på 840.000kr. Dessutom var han en illegal invandrare sen 2017. Säger tillräckligt för mig.
Lönerna har ökat säger du? Kronan har blivit svagare, är det verkligen en ökning då? Finns tusen skäl att dra från Sverige som många redan gjort, och kan man komma iväg med en halv mille i fickan utan konsekvenser är jag såld direkt

Får du ett så kallat samlingslån så lär du inte komma åt cash ändå. Sen är Thailändskorna experter så du skulle ändå bränna dina stålar på nolltid där nere, 500k är inte mkt. Du kanske klarar dig i 6-7 år om du lever snålt i bushen.

Status
Ej öppen för ytterligare svar.
Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp