Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
4. Klaralån - Lån utan UC
5. Brixo Privatlån - Ingen UC
6. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Tomly - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Flexkontot - Swish, ingen UC
10. Ferratum - Lån utan UC
11. Brixo - Swish-utbetalning & Ingen UC

Ta lån, dra från sverige

Status
Ej öppen för ytterligare svar.
så fort man säger invandrare är man rasist.

Ulf Kristersson sa väl inte ens "invandrare" sist. Han sa att invandringen hade blivit en belastning. Så låg är ribban fortfarande.

Men ALLA män är svin.

Sverige har inte gratis sjukvård. Du betalar sjukvården genom skattesedeln. Gratis hade den varit om du hade skattat 0% och ändå betalar 0 kronor.

Då kan man använda samma resonemang att det är gratis i USA på så sätt att försäkringsbolaget tar kostnaden.

Simone Giertz från Youtube visade upp sin sjukhusräkning för hjärntumören hon opererade bort, tror det gick på 2,500,000 kr eller något. Detta var i USA - Simone fick betala 5.000 kr ur egen ficka...

Skillnaden är dock att Sverige har längst vårdköer i EU så även om sjukvården är bra så är det många (framförallt äldre) som inte får tillgång till den. Brottsligheten ska vi inte ens prata om och infrastrukturen börjar bli allt sämre den också. Trots att Sverige har bland dom absolut högsta skatterna i världen så har flera samhällsinstanser fullständigt havererat. Till och med arbetslösheten är bland dom högsta i EU.

Sverige var en gång i tiden EU:s bästa land. Nu är man i klass med Lettland,Estland och dylikt.

Nja, allt är relativt. Har man bott i andra länder land så upptäcker man snabbt hur bra vi har det, när man ser på helheten och inte bara hakar upp sig på ett område. Sammanställer lite skillnader jag har uppmärksammat under mina låååånga levnadsår ;-).
Jag har bott många år i Nederländerna. Ett välorganiserat land med hög 'standard'. Nedan lite jämförelser:
1. SE; Sjukvård betalas via skatten; ca 7000kr om året. Exempel i Nederländerna; En privat försäkring i NL (t.ex.) kostar ca 1500 i månaden med en självrisk på ca 4000 per år.
2. SE; Vägskatten; betalas av fordonsägaren och beror på bilens vikt, utsläpp mmmm. Jag kör en nyare diesel och betalar 2500kr per år. Exempel i Nederländerna; samma bil skulle kosta 2500kr per MÅNAD. Snitt ligger mellan 10000kr och 50000kr per år.
3. SE; inbakat i inkomstskatten finns ju den kommunala skatten; Exempel i Nederländerna; Man betalar utöver inkomstskatten även en kommunalskatt separat. (upp till 20000kr per år)
4. SE: sophämtning betalar man via kommunen och det är relativ låg: Exempel i Nederländerna, betalar man per kg och det finns inga gratis ställen man kan slänga sina sopor. Allt kostar. (iofs har man 'bara' 5 gratis tillfällen till slänga grovsopor i Gbg t.ex.).
5. SE; i sverige är det gratis att ha en hund. Exempel i Nederländerna; här betalar man en hundskatt på uppemot 1000kr. Dessutom får man böten ifall man inte plockar efter sin hund (de kan tom göra DNA tester ;-)).
6. SE; utbildning efter grundskolan; gratis, universitet gratis. Studielån; möjligt. Studiemedel; möjligt tills du blir 57 år. Exempel i Nederländerna, grundskolan är gratis men allt annat kostar. Du kan få lån senare i livet för att betala universitetet men inte för att bekosta en ny studie/utbildning. Det finns INGA YH/KY, eller KOMVUX.
7. SE: skatte avdrag för ränta! Exempel i Nederländerna; här får man bara dra av hypotheksräntor...
8. SE; snitt skatt ligger på 32/33%. Exempel i Nederländerna; här betalar man 37% skatt! (snittlön i NL ligger på ca 26000kr/m)

Så jag är stolt över att bo här, att få göra rätt för mig. Ärligt skulle jag inte tveka betala mer i skatt om det skulle hjälpa upprätthålla bättre sjukvård och bättre lön för vår sjukvårdpersonal (tror dock att läkare tjänar tillräcklig).

Det är lätt att döma och tror att man vet allt men för de som tycker att det inte är så himla bra här, skulle jag vilja rekommendera att flytta och testa att bo i annat land.

Du har ju det valet. Varje månad kan du ta 5000 kr och betala in till hjärt och lugnfonden exemplevis.

Det går alldeles utmärkt att betala in mer skatt om man vill det.

Kunde inte sagt det bättre själv. Tack! Kan notera att jag är 22 år gammal och sökt lägenhet sen jag fyllde 18 och ännu inte fått något :)
Min kusin har fått en 1a på 25kvm efter 2 år, kostar 4500kr i månaden i stockholm. Ge inte upp :)

Gillar hur tråden gick från eventuellt straffrättsligt ansvar till djupa ideologiska diskussioner ;-D

Dessutom riskerar man inte bli skjuten i Holland mitt på dagen av Ali som bor med 8 syskon där ingen har jobb.

Hallå gott folk. Gjorde en tråd häromdagen om hur konsekvenserna blir av att bara dra från sverige och aldrig komma tillbaks (skulderna).
Är belånad på 600k i dag med en årsinkomst på 350k, utspritt nåt så in i helvete, svårt att få samlingslån. Kommer inte gå att betala tillbaks förrens 5-10 år.
Jag har lekt med tankarna och tänkt såhär: När man väl får tag i ett "samlingslån" på låt oss säga 500.000kr, om man då skiter i skulderna helt och hållet och bara drar till Thailand till exempelt och typ köper en verksamhet där nere för dem pengarna för att kunna leva? Har aldrig velat bo i detta piss landet oavsett så varför inte börja om på ny kula skuldfri och nästan till och med "rik" I thailand? Men vad skulle detta innebära mig om jag gjorde detta? Skulle jag på något sätt hamna i skiten förrutom om jag en dag bestämde mig för att komma tillbaks till Sverige?
Annars så kan vi bli partner in crime och öppna någon bar på mallorca eller Ibiza i spanien då det är lika varmt och fint där med. Men frågan om du är duktig nog för att driva verksamheten.
Att öppna något är hur enkelt som helst men att kunna driva det och omvandla det till en lönsam sysselsättning är det viktigaste.
Bäst är om man under tiden går någon kurs som tex bartender eller bageri och konditori eller kock och restaurang utbildningen och efteråt dra. Sitter i samma sits by the way :)

Jag menar bara på att om det förblir en sossestyrd regering 2022, som totalt förstört vårat land senaste åren. Då drar jag till något annat land med ett lån i fickan. Ser inte hur man skulle kunna få en värre livssituation än den man redan har här
Bra idé!!!

Status
Ej öppen för ytterligare svar.
Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp