Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
4. Klaralån - Lån utan UC
5. Brixo Privatlån - Ingen UC
6. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Tomly - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Flexkontot - Swish, ingen UC
10. Ferratum - Lån utan UC
11. Brixo - Swish-utbetalning & Ingen UC

ta bort medsökande

en konstig fråga men..är det någon som möjligen vet om man kan ta bort medsökande från lån vid olika orsaker.
om man vet att medsökande inte ja kommer kanske leva så länge till kan man då ta bort personen från lånet.skall ringa lånegivaren imorgon men tänkte kanske nån som vet här.
tack

Medsökanden kan tas bort såvida banken anser att du ensam klarar att inneha lånet. Allt beror på hur länge du haft lånet samt hur du skött dina betalningar.

Det normala är att man lägger upp ett nytt lån och löser det gamla.

Jag undrar om den som är medsökande tas bort, får medsökande då bättre kreditvärdighet igen.

Jag undrar om den som är medsökande tas bort, får medsökande då bättre kreditvärdighet igen.
Är ju ett lån som försvinner från uc för den personen så det kan ju hjälpa till absolut

Nej! Det syntes inte i UC att jag var medlåntagare. Så det kanske inte räknas då?

Nej! Det syntes inte i UC att jag var medlåntagare. Så det kanske inte räknas då?
Då kommer det inte hjälpa nej, syns det ingenstans så är det ju ingen som kan veta att det blir bättre för dig heller

Så man kan ha massor lån med nån annan som medsökande och ha 0 i UC score?

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp