Ta billån innan ansökan av bolån.

Haft skuldsanering och äntligen tagit mig igenom det.
Nu när ucn är ren eller det ligger 3 lån kvar men hoppas dom försvinner nu när sista utbetalningen gjorts från saneringen.
Just nu har jag inga anmärkningar och en score på 1.0.
Förhoppningsvis blir det ännu bättre när lånen tas bort sen.

Jag och tjejen ska köpa villa tänker vi men hur jag än gör så behöver jag en bra nyare bil för att ta mig till arbete mm.
Hur ser banken på att jag tar ett billån med säkerhet nu innan vi sen söker om lånelöfte? Det kommer gå ihop sig oavsett pengamässigt med lön och utgifter för boende, kalp ska inte va något problem ändå.

Är det bättre att vänta och söka lånelöfte sen köpa bil? Tänker dom blir väl inte glada då sen för dom kollar väl det innan ändå när man köpt bostad tänker jag.
Ta blancolån kan jag förstå men tänker bil är ju något annat om man har säkerhet i bilen dessutom eller?

Normalt sett har billån med säkerhet inte någon jättestor påverkan på UC. Däremot tas det fortfarande en kreditupplysning och lånet kommer att synas vilket banken definitivt kommer ha i åtanke, speciellt när allt händer tätt inpå. Hade jag varit i din situation hade jag i stället fokuserat på att först få igenom bolånet med ett så rent UC som möjligt och därefter köpt bil. Kanske till och med välja en äldre begagnad bil till exempel en Volvo V70 som pendlarbil till en början och senare uppgradera till en nyare bil. Rent ekonomiskt tycker jag att det vore ett väldigt smart beslut.

Senast ändrad:
Haft skuldsanering och äntligen tagit mig igenom det.
Nu när ucn är ren eller det ligger 3 lån kvar men hoppas dom försvinner nu när sista utbetalningen gjorts från saneringen.
Just nu har jag inga anmärkningar och en score på 1.0.
Förhoppningsvis blir det ännu bättre när lånen tas bort sen.

Jag och tjejen ska köpa villa tänker vi men hur jag än gör så behöver jag en bra nyare bil för att ta mig till arbete mm.
Hur ser banken på att jag tar ett billån med säkerhet nu innan vi sen söker om lånelöfte? Det kommer gå ihop sig oavsett pengamässigt med lön och utgifter för boende, kalp ska inte va något problem ändå.

Är det bättre att vänta och söka lånelöfte sen köpa bil? Tänker dom blir väl inte glada då sen för dom kollar väl det innan ändå när man köpt bostad tänker jag.
Ta blancolån kan jag förstå men tänker bil är ju något annat om man har säkerhet i bilen dessutom eller?
Köp bostad först. Sen bil.

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp