Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Klaralån - Lån utan UC
4. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
5. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
6 Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Lumify - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Ferratum - Lån utan UC
10. Brixo - Lån utan UC
11. Nstart - Godkänner skuld hos KF+bet.anmärkningar

Ta över leasingavtal med dålig kredit

Är det möjligt och ta över med dålig kredit? Ta det en ny kreditupplysning osv. Kostar det något utöver summan varje månad?

Tar man över en leasing hoppas jag innerligt att man gör samma kreditkontroll som man gör vid nyleasing.
Möjligen någon uppläggningsavgift på några hundra

Jag hörde någon säga att dem inte gör det. Men dem borde väl eller hur?

Är det möjligt och ta över med dålig kredit? Ta det en ny kreditupplysning osv. Kostar det något utöver summan varje månad?
Det tas en kreditupplysning precis som att du skulle leasa bil direkt hos bilhandlaren. Så det är ingen skillnad vid en leasingöverlåtelse. Har en vän som tog över en leasing med 1,5 år kvar och det gjordes en kreditupplysning innan överlåtelsen. Gällde en Audi, så Volkswagen Finans med andra ord.

Låter orimligt att dom inte skulle genomföra en kreditbedömning vid överlåtelse.
Jag har inte själv erfarenhet, men vågar nog sticka ut hakan och säga att det till 100% blir en kreditupplysning…

Annars vore det ju bara för någon med skuldsanering som vill ha bil att få någon annan att ta ur den och sen ta över avtalet.

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp