Ta över bolån utan tillsvidareanställning

Hej,
Min fru står på bolånet tillsammans med sin pappa. Jag ska när jag får arbete (ha studerat) ta över bolånet från pappan. Men vilken anställning kräver banken? Godtas endast tillsvidareanställning? (Handelsbanken i detta fallet)

min fru har väldigt bra förutsättningar, tjänar 800 000/år, lånet är på 3.3 mkr, 1.1 mkr är lagt i kontantinsats.

jag har också pga misstag tidigare ganska stora blancolån som jag är orolig ska ställa till det och göra så att jag inte kan få stå på lånet. Vad tror ni? När den enas ekonomi är så bra, men min inte så bra kan jag ändå stå på lånet utan en hög lön?

Hej,
Min fru står på bolånet tillsammans med sin pappa. Jag ska när jag får arbete (ha studerat) ta över bolånet från pappan. Men vilken anställning kräver banken? Godtas endast tillsvidareanställning? (Handelsbanken i detta fallet)

min fru har väldigt bra förutsättningar, tjänar 800 000/år, lånet är på 3.3 mkr, 1.1 mkr är lagt i kontantinsats.

jag har också pga misstag tidigare ganska stora blancolån som jag är orolig ska ställa till det och göra så att jag inte kan få stå på lånet. Vad tror ni? När den enas ekonomi är så bra, men min inte så bra kan jag ändå stå på lånet utan en hög lön?
Det låter som om din fru kan dra runt hjulet själv. Om det inte är nödvändigt att du står med så kan ju hon stå som ensam på det om det inte är något problem. Vid en ev. skiljsmässa så delar man ju 50/50 oavesett vem som äger huset såvida man inte har något avtalat innan. Jag har ett lån på liknande summa och har själv 700k där min fru näst intill nolltaxerade vid köpet då hon var hemma med kidsen och vi kom från utlandet utan kredithistoria. Vi står båda på lånet och Handelsbanken även i detta fallet blinkade inte ens. Nu hade vi en personlig kontakt som säkert kan hitta diverse omvägar, men det borde även ni då det är samma bank.

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp