Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
4. Klaralån - Lån utan UC
5. Brixo Privatlån - Ingen UC
6. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Tomly - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Flexkontot - Swish, ingen UC
10. Ferratum - Lån utan UC
11. Brixo - Swish-utbetalning & Ingen UC

Syns missbrukad kredit hos UC, Creditsafe eller Bisnode 2025?

Myra- vet du om det fortfarande är så? Snälla hjälp! Ica banken har skickat mitt lån till gothia trots överenskommelse om betalning och rapporterat missbrukad kredit hos UC. Syns denna även vid en Micro UC och på creditsafe och D&B? Hjälp! Detta förstör allt.
Trist! Har tyvärr ingen färsk info om var det kommer synas. Har inget ändrats så kommer det bara synas på uc, osäker om micro uc. Hoppas det löser sig för dig.

Ja om du söker samlingslån så ser ju t ex Lendo detta när en UC tas, och det är ju inte så bra.
Det här stämmer inte riktigt. Lendo kan inte se om du har en missbrukad kredit då det inte syns i en kreditupplysning.
Jag gjorde själv en ansökan hos Lendo för några månader sedan. Med vetskapen om att jag hade en kreditupplysning så var jag inte hoppfull om det där.
Jag fick inget erbjudande trots en årslön på nästan 500k. Jag ville samla resten av mina skulder till ett samlingslån.
Jag pratade med Lendo och de kunde själva inte förstå det då jag just då hade bra förutsättningar tyckte dem. Jag sa att det beror förmodligen på ”missbrukad kredit” som jag fick för ett år sedan.
Hon jag pratade visste faktiskt inte vad det var men hon sa att den syns förmodligen i något gemensamt register som bankerna delar på. Vid ansökan hos Lendo så kollar bankerna upp det här och upplysningen, Lendo själva gör inte det vilket jag trodde var deras jobb.

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp