Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Klaralån - Lån utan UC
4. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
5. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
6 Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Lumify - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Ferratum - Lån utan UC
10. Brixo - Lån utan UC
11. Nstart - Godkänner skuld hos KF+bet.anmärkningar

syns lånet på medlåntagarens UC?

Nån som har erfarenheter av medlåntagare? Om jag har en medlåntagare på mitt lån på 100 tusen syns då detta lånet på medlåntagarens UC? Samt om medlåntagaren vill ha lån själv i framtiden försämrar detta möjligheterna mycket?

Är det smidigt för medlåntagaren att vara just det eller kan banken ringa upp denna personen?

Jag har haft 3 borgenärer som det heter.
På deras "MinUC" så syns deras borgensåtagande så visst syns det annars hade 1 person kunnat vara borgenär åt 50 personer utan problem,
Det försämrar också personens möjligheter, inte lika mycket som att dom själva står på lånet men absolut påverkar det.
Dessutom får dom också en UC-förfrågning ju.

I mina fall var det (Ergu Finans, NystartFinans, VasaKredit) smidigt och det var bara signering av skuldebrevet, ingen kontakt togs utav bank/bankerna.

Antar att det är borgensman du syftar på Terry. Och det är väl ändå rätt stor skillnad på en medlåntagare och en borgensman? En medlåntagare är rimligtvis fullt ut lika belastad på sin UC som huvudlåntagaren eftersom banken är helt fri att kräva pengarna av båda (ingen juridisk skillnad på huvudlåntagare och medlåntagare).

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp