Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Klaralån - Lån utan UC
4. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
5. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
6 Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Lumify - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Ferratum - Lån utan UC
10. Brixo - Lån utan UC
11. Nstart - Godkänner skuld hos KF+bet.anmärkningar

Syns lånen på dun & bradstreet?

Hej!
Undrat över en sak, om jag inte fattat det helt fel så syns inte befintliga skulder på kreditupplysningen från creditsafe. Är det samma på dun & bradstreet? För i kreditupplysningskopiorna från dun & bradstreet står det att inga kända skulder kommit in till dem.

De har två olika upplysningar, när jag skulle leasa bil togs ”light-versionen” där inga Blanco syntes.

Väldigt få som rapporterar skuld till Bisnode/Dun & Bradstreet. Många banker som tar Bisnode upplysning rapporterar inte ens dit. Däremot så måste man trixa en del.

Bisnode otroligt känsligt med underskott och upplysningar. 2 bisnode ff och högt underskott så kan du har en 2a/10 i betyg.
Har man högt underskott så måste man justera sin deklaration till 0 underskott hos SKV om man ska ha bra betyg månaden efter, för ett lån. Man kan ändra tillbaka till ursprungliga underskottet innan man får någon skattesmäll bara man mailar handläggaren man får.

Väldigt få som rapporterar skuld till Bisnode/Dun & Bradstreet. Många banker som tar Bisnode upplysning rapporterar inte ens dit. Däremot så måste man trixa en del.

Bisnode otroligt känsligt med underskott och upplysningar. 2 bisnode ff och högt underskott så kan du har en 2a/10 i betyg.
Har man högt underskott så måste man justera sin deklaration till 0 underskott hos SKV om man ska ha bra betyg månaden efter, för ett lån. Man kan ändra tillbaka till ursprungliga underskottet innan man får någon skattesmäll bara man mailar handläggaren man får.
Handläggningstiden är dock lång nu. Jag har väntat snart 3 månader på min ändring.

Hur vet man om de tar light-varianten eller inte? Kanske inget man kan veta när man söker?
Jag googlade som fasiken för att lyckas reda ut det men hittade inget färdigt svar. Det enda jag hittade var att när det gäller bilar som tillhör vwolkswagengroup (tex Audi då), så verkade en sån där smooth uc göras.

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp