- Meddelanden
- 3 136
- Mottagna reaktioner
- 2 581
- Poäng
- 1 707
Kan bara instämma!Det ser nog olika ut för alla, men i generella termer så är det nog läge att släppa till inkasso när man konsekvent behöver låna för att täcka upp sina utgifter varje månad. Sen kanske det stannar där, med avbetalningsplaner som man kan hantera, men har man väl öppnat kranen så kanske det också är läge att släppa hela vägen till KFM för löneutmätning. I många fall är detta den klart vettigaste vägen att gå, och ju förr man inser det desto bättre. Jag kämpade på med skulder i 12-13 eländiga år innan jag 2015 fick ett vettigt samlingslån - hade jag tidigt släppt till KFM hade jag varit kvitt skulderna på en bråkdel av den tiden och besparat mig många sömnlösa nätter. Det hade lätt varit värt att arbetsgivaren fått reda på att jag hade trasslig ekonomi. Nu sover jag visserligen bättre, men har ju fortfarande skulder om än med bra ränta.
jag skulle betala in skatten på en biltransport men blev sen me den..fick hem en påminnelse från transport styrelsen....sen direkt kom de brev från kronofogden med :skuld att betala. Betalade direkt o undrar...va fan inge brev om betalnings föreläggande elr nåt alls....beder detta att ja fick en anmärkning nu!??