Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Klaralån - Lån utan UC
4. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
5. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
6 Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Lumify - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Ferratum - Lån utan UC
10. Brixo - Lån utan UC
11. Nstart - Godkänner skuld hos KF+bet.anmärkningar

Syns gamla betalningsanmärkningar?

Hej!
Har en fråga, kan låneföretagen se när man haft betalningsanmärkningar och när dom försvann?
nåt som syns på UC eller nåt?

Om de inte finns i uc eller andra upplysningar är de borta
De försvinner efter 3 år

Tack för svar!
Jo att dom försvinner efter tre år vet ja, min sista försvinner imorn.

Men tänkte mest om alla kan se när dom försvunnit, eller spelar det ingen roll om det har gått en dag eller 10 år alltså. Att är dom borta så är dom borta på alla sätt o vis.

Tack för svar!

Men tänkte mest om alla kan se när dom försvunnit, eller spelar det ingen roll om det har gått en dag eller 10 år alltså. Att är dom borta så är dom borta på alla sätt o vis.
Ja det är som du skriver när de är borta så är de borta oavsett om det gått en dag eller längre. Härligt att det är din sista som försvinner i morgon.

Tack för svar!

Det kan finnas "spår" av dem på så sätt att ditt kreditbetyg kan försämras en aning direkt när den sista försvinner. Teorin är att UC gör så för att "varna" kreditbolagen (utan att upplysa om att det funnits en anm.) då de som plötsligt kan låna och handla på avbetalning igen efter tre år kan vara riskkonsumenter. Det är en kortsiktig försämring av kreditbetyget.

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp