Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Klaralån - Lån utan UC
4. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
5. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
6 Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Lumify - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Ferratum - Lån utan UC
10. Brixo - Lån utan UC
11. Nstart - Godkänner skuld hos KF+bet.anmärkningar

Syns betalningsanmärkning hos extern VD?

Jag vet att vid upplysningar kan man se om någon i styrelsen har betalningsanmärkning.

Vet någon om det syns om en extern VD har det?
En gammal betalningsanmärkning sinkade nämligen ett öppnande av AB, då inga banker jag kollat med (i princip alla) accepterar en om styrelsordförande/ägaren har en anmärkning - även om man inte vill ha någon kredit, inte behöver företagskort osv.
Det är PG/BG jag vill åt.

Och utan ett företagskonto blir det omöjligt att betala in aktiekapitalet om 50.000kr för att få bankintyget.

Så fråga två: Vet någon hur det fungerar om man låter en närstående registrera bolaget, öppna konton, sedan byter man helt enkelt ut styrelsen och går in själv - hur stor är risken att banken avslutar kontot och kickar ut en?

Lite fel forum KANSKE - men det rör sig om kreditupplysningar iaf.

Banken gör ingen efterkontroll av styrelsen i ett litet AB. Dock firmatecknare har man uppgifter om, dock inget banken begär in vid ändring så länge du inte går in på kontoret då behöver dom ha styrkande dokument av vem som är firmatecknare.

Låter dock underligt att du inte får öppna ett företagskonto, Ett aktie bolag är sin egen individ. Googla och såg att det är ett rätt stort problem för många. Tror lösningen är att bara ändra i efterhand. Efter gör inte banken någon kontroll. Dom kollar bara initialt vem firmatecknare är . Å

Senast ändrad:
Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp