Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Klaralån - Lån utan UC
4. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
5. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
6 Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Lumify - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Ferratum - Lån utan UC
10. Brixo - Lån utan UC
11. Nstart - Godkänner skuld hos KF+bet.anmärkningar

Syns anmärkningar fr UC överallt?

Kanske dum fråga men aldrig haft en anmärkning förrän nu då ja släppt allt. Syns UC anmärkningar på Creditsafe, Bisnode mf? Hur fort syns dom iså fall efter dom reggats på UC? Hoppas på höjning hos Fairlo efter denna lön.

Kanske dum fråga men aldrig haft en anmärkning förrän nu då ja släppt allt. Syns UC anmärkningar på Creditsafe, Bisnode mf? Hur fort syns dom iså fall efter dom reggats på UC? Hoppas på höjning hos Fairlo efter denna lön.
Beror lite på anmärkning.
jag har missbrukad kredit samt missbrukat bankkonto. Dessa syns inte på bisnode / creditsafe.

Ja gissar det är skälet då ja inte betalt nåt. Tack för en liten ljusglimt

Ja gissar det är skälet då ja inte betalt nåt. Tack för en liten ljusglimt
Jag fick till och med lån via lendoCoop med dessa anmärkningar. Fick 120.000kr till 5,4 % ränta. Mitt uc score var 18.4 när jag ansökte. Men typ 1,8 på upplysningen från Coop. Dom såg inte heller dom anmärkningarna medans alla andra aktörer gjorde det :axelryck:

Jag fick till och med lån via lendoCoop med dessa anmärkningar. Fick 120.000kr till 5,4 % ränta. Mitt uc score var 18.4 när jag ansökte. Men typ 1,8 på upplysningen från Coop. Dom såg inte heller dom anmärkningarna medans alla andra aktörer gjorde det :axelryck:
Vissa ser inte heller missbrukad kredit. Typ collector brukar inte se det. Beror på vilken uc upplysning dem tar. Därav att betyget kan vara väldigt mkt bättre hos vissa men skit hos andra

Ser på mina nya Bisnode och Credisafe upplysningar alla amärkningar syns tydligt. Hamnar anmärkningar i ett separat register nånatans som alla kreditupplysningsföretag hämtar upogifterna från?

Ser på mina nya Bisnode och Credisafe upplysningar alla amärkningar syns tydligt. Hamnar anmärkningar i ett separat register nånatans som alla kreditupplysningsföretag hämtar upogifterna från?

Färska anmärkningar brukar innebära avslag.

Färska anmärkningar brukar innebära avslag.
Ja det kan ja förstå, men vilka utfärdar anmärkningar? Bisnode, CS å UC brukar ju inte se varandras register men anmärkningar kimmer upp hos alla samtidigt. Äre Kronofogden som har ett register där dom hämtar dom uppgifterna ifrån?

dom som kör biosnode tex fairlo dom ser anmärkningar direkt vad jag har läst här på forumet.

Ja det kan ja förstå, men vilka utfärdar anmärkningar? Bisnode, CS å UC brukar ju inte se varandras register men anmärkningar kimmer upp hos alla samtidigt. Äre Kronofogden som har ett register där dom hämtar dom uppgifterna ifrån?
Kreditupplysningsbolagen hämtar dagligen information/uppgifter från Kronofogdemyndigheten, så någon typ av register har dom tillgång till.

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp