Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
4. Klaralån - Lån utan UC
5. Brixo Privatlån - Ingen UC
6. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Tomly - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Flexkontot - Swish, ingen UC
10. Ferratum - Lån utan UC
11. Brixo - Swish-utbetalning & Ingen UC

Syns ”skuld att betala” vid UC-upplysning?

Hej,

jag har två parkeringsanmärkningar som gått till KFM (long story…). De ligger som ”skuld att betala” och ett senaste datum att betala. Står även att de kommer sekretessbeläggas om de betalas i rätt tid. Jag är i processen att byta bank. Kommer banken kunna se denna skulden vid en kreditupplysning?

Om det är betalningsanmärkningar, Ja.

Är det så att du behöver skriva på delgivning?

statliga och CSN skulder syns direkt , där behövs inget utslag

Jag vet faktiskt inte när amål blir synliga..

Mig veterligen syns samtliga skuldsaldon efter körning hos KFM varje fredag kväll. Är det så att det är din första skuld och den blir sekretessmarkerad kommer skuldsaldot försvinna vid nästa körning - och då även tidigare vecka/veckors synliga skuldsaldo.

Ringde och pratade med Kronofogden. Sen 2018 blir allmänna mål sekretessbelagda om de blir betalda inom avitiden. Fick bekräftat av handläggaren att det inte kommer synas, så länge jag betalar i tid. Skönt!

Det här är alltså inget som varit föreläggande, som blivit till utslag och fastställd skuld. Utan gick direkt från påminnelse till KFM.

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp