Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
4. Klaralån - Lån utan UC
5. Brixo Privatlån - Ingen UC
6. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Tomly - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Flexkontot - Swish, ingen UC
10. Ferratum - Lån utan UC
11. Brixo - Swish-utbetalning & Ingen UC

Sydsvenskan idag

Lite olika beroende på räkningar men 3-3500:-. Storhandlar alltid i samband med lön. Letade erbjudanden (2 för 1, röda lappar etc etc). Finns ganska många erbjudanden i affärerna. Blir nästan kul att handla ;)
Jag gör snus själv, dricker inte alkohol och där sparar jag ju en del.

Men efter Du & @Släpptallt hade betalt Era fasta månatliga kostnader; vad hade/har Ni då kvar att röra Er med ?
Lite varierande beroende på traktamente mm, men c a 5 tkr. Att det blir så bra beror på att min sambo betalar hälften av alla fasta kostnader som hyra, el, bredband m m, jag tjänar ungefär 3 ggr så mycket (brutto) som han, vilket gör att vid KFM's beräkning så är det jag som ska betala det mesta av fasta kostnader.

Sen tar jag ofta med en termos med kaffe och en macka till golfklubben istället för att köpa kaffe och macka där för 60-70:-. Ganska enkla förändringar som gör att man kan unna sig en bra köttbit eller vad man nu vill då och då :). Mat ofta färdigt att värma när jag kommer hem så det inte går att skylla på latmasken och köpa med något färdigt hem på vägen.
I sommar har jag dock levt lite mer "slösaktigt" men jag får ju behålla junilönen och såg till att unna mig en skön ledighet med allt vad det innebär :)

Lite varierande beroende på traktamente mm, men c a 5 tkr. Att det blir så bra beror på att min sambo betalar hälften av alla fasta kostnader som hyra, el, bredband m m, jag tjänar ungefär 3 ggr så mycket (brutto) som han, vilket gör att vid KFM's beräkning så är det jag som ska betala det mesta av fasta kostnader.[/QUOTE

Ho

Wow... trodde faktiskt inte att KF tog den hänsynen att Du tjänar bättre och därmed ska ta ett större ansvar för de fasta kostnaderna... 5tkr är BRA !

Själv kommer väll aldrig ja finna en mig en ny karl... en avdankad käring med löneutmätning? Vem vill ha det... typ? :(

Lyckliga Du som likväl träffade en man som accepterade Dig för den du är ! :p Håll hårt i honom... :D

Wow... trodde faktiskt inte att KF tog den hänsynen att Du tjänar bättre och därmed ska ta ett större ansvar för de fasta kostnaderna... 5tkr är BRA !

Själv kommer väll aldrig ja finna en mig en ny karl... en avdankad käring med löneutmätning? Vem vill ha det... typ? :(

Lyckliga Du som likväl träffade en man som accepterade Dig för den du är ! :p Håll hårt i honom... :D
Ja jag är nöjd, så mycket pengar har jag aldrig haft att röra mej med i mitt skuldsatta liv. Han tycker att han kommer undan billigt med att betala 5 tkr/månad för allt i en centralt belägen lägenhet i storstad, samt att han får god mat till en rimlig peng, han hade mycket dyrare utgifter förut när han bodde ensam, så man kan säga att det är win-win.
Jag tror att du behöver landa i din situation, när du ser fakta, d v s vad du ska betala i löneutmätning o s v, så kommer du att kunna planera ditt liv bättre och därmed få kontroll, därefter kommer du säkert att hitta någon som passar dej :)

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp