- Meddelanden
- 700
- Mottagna reaktioner
- 305
- Poäng
- 447
Att man granskas pga de algoritmer det skapar. Usch vad obehagligt…Jag för också över pengar mellan olika banker flera gånger i månaden. Vad vill du ha sagt?
Att man granskas pga de algoritmer det skapar. Usch vad obehagligt…Jag för också över pengar mellan olika banker flera gånger i månaden. Vad vill du ha sagt?
Bankerna har en skyldighet att motverka penningtvätt och terrorfinansiering. Det förefaller dock slå jävligt snett.Att man granskas pga de algoritmer det skapar. Usch vad obehagligt…
Ett tips är att börja skriva i meddelande vad du swishar så är det nog utrett.Ja, men det är inte riktig samma sak. De frågar ju om transaktioner via swish för 1,5 år sedan. Vem fan har underlag för det? Vadå måste jag skriva avtal med varenda person jag swishar?
Sen handlar det ju inte bara om det. Jag har ju redovisad underlag för det flesta och förklarat. I mina transaktioner syns tydligt att det handlar om spelbolag... Har till och med fått nu kontoutdrag av Trustly och Brite och ändå är de inte nöjda... Handlar om att deras kundservice är skit... Har nu ställt fråga om en ska 3 gånger utan att de har svarat på det... Sen att det frågar nu andra gången på ett år...
Vi vet ju inte om dom är oskyldiga. Bara för att dom skriver kommentarer. Det kan ju handla om penningtvätt, inte redovisat swish om man får stora och många swishbetalningar som går in och ut på kontot, bedrägerier etc. Sen är Swedbank hård. Dock har jag haft Nordea i 20 år och aldrig haft problem.Horribelt när oskyldiga människor hamnar i en sån situation där de inte kan få tillgång till sina löner.
Skurkarna har väl cash under madrassen så de klarar sig.
Nej så klart vi inte kan veta om de är oskyldiga men med tanke på vad Maki råkat ut för och många andra i liknande sits så kommer man inte ifrån att oskyldiga drabbas.Vi vet ju inte om dom är oskyldiga. Bara för att dom skriver kommentarer. Det kan ju handla om penningtvätt, inte redovisat swish om man får stora och många swishbetalningar som går in och ut på kontot, bedrägerier etc. Sen är Swedbank hård. Dock har jag haft Nordea i 20 år och aldrig haft problem.
Jag skulle råda att byta bank.Nej så klart vi inte kan veta om de är oskyldiga men med tanke på vad Maki råkat ut för och många andra i liknande sits så kommer man inte ifrån att oskyldiga drabbas.
Ja, det är svårt att veta om någon är oskyldig. Om du har läst denna tråden så kan du se att jag också har problem med Swedbank. Jag är vanlig medborgare som jobbar och betalar skatt, aldrig ens fått parkeringsböter. De har frågat mig om transaktioner tidigare i år och de frågar nu igen. Trots att jag har skickat underlag på var pengarna har gått så är de ändå inte nöjda och ska hålla på. Har varit flera gånger i kontakt med dem i telefon och de kan inte svara på frågor. Har flera gånger väntat i telefonkö i en timme eller mer. Har hänt att personen säger, vänta så återkommer jag ska bara kolla med kollega. Sen efter några minuter läger de på luren oc jag måste ringa igen och vänta i kö för att sedan förklara igen till den andra personen. Det är alldeles många som drabbas av det här. Har varit deras kund i över 10 år och aldrig tidigare haft samma problem. Skulle förstå om de ibland behöver uppgifter, men att hålla på så här är inte acceptabelt.Vi vet ju inte om dom är oskyldiga. Bara för att dom skriver kommentarer. Det kan ju handla om penningtvätt, inte redovisat swish om man får stora och många swishbetalningar som går in och ut på kontot, bedrägerier etc. Sen är Swedbank hård. Dock har jag haft Nordea i 20 år och aldrig haft problem.
Förstår din situation och det är väldigt tragiskt och dålig service från Swedbank. Det är därför man inte ska ha något med dom att göra. Det är min erfarenhet iaf. Är det betalningar och transaktioner som avviker på något sätt som gör att underlaget inte räcker till?Ja, det är svårt att veta om någon är oskyldig. Om du har läst denna tråden så kan du se att jag också har problem med Swedbank. Jag är vanlig medborgare som jobbar och betalar skatt, aldrig ens fått parkeringsböter. De har frågat mig om transaktioner tidigare i år och de frågar nu igen. Trots att jag har skickat underlag på var pengarna har gått så är de ändå inte nöjda och ska hålla på. Har varit flera gånger i kontakt med dem i telefon och de kan inte svara på frågor. Har flera gånger väntat i telefonkö i en timme eller mer. Har hänt att personen säger, vänta så återkommer jag ska bara kolla med kollega. Sen efter några minuter läger de på luren oc jag måste ringa igen och vänta i kö för att sedan förklara igen till den andra personen. Det är alldeles många som drabbas av det här. Har varit deras kund i över 10 år och aldrig tidigare haft samma problem. Skulle förstå om de ibland behöver uppgifter, men att hålla på så här är inte acceptabelt.