Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Klaralån - Lån utan UC
4. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
5. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
6 Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Lumify - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Ferratum - Lån utan UC
10. Brixo - Lån utan UC
11. Nstart - Godkänner skuld hos KF+bet.anmärkningar

Swedbank lån

Finns det någon här som vet vad som händer när mitt HR har utbetalningar genom swedbank. Jag har bytt bank till Ica och anmält nytt kontonummer men utbetalningar görs ändå via swedbank. Jag har lån hos Swedbank och så fort det kommer in minsta lilla krona så drar dom det. Har påbörjat löneutmätning och fick in en summa från kronofogden på ca 2500 kr för dom hade dragit för mycket från min lön. Det tog swedbank direkt. Nu vet jag inte vad jag ska göra om lönen går genom det kontot då drar dom ju alla pengar direkt. Snälla någon som har en aning? Får total panik över detta

Menar de inte att de går via Swedbanks utbetalnings system ? SUS?
Alltså att arbetsgivaren betalar ut till ditt personnummer via sus och så landar det på ditt vanliga konto.

Menar de inte att de går via Swedbanks utbetalnings system ? SUS?
Alltså att arbetsgivaren betalar ut till ditt personnummer via sus och så landar det på ditt vanliga konto.
Jo det utbetalas genom sus. Men hur kunde swedbank då dra dom pengarna? Kommer dom även att dra dom när lönen kommer?

Det beror väl på vilket konto du har registrerat hos SUS antar jag. Logga in där och kolla så det är rätt kontonummer till Ica banken.

Det drogs till något lån det som kom in?

Det drogs till något lån det som kom in?
Yes, det har framgått tidigare att TS har lån hos swedbank. Men pengarna måste ju landa på personens konto för att swedbank ska få ta dem.
Så mest troligen har TS inte ändrat konto i kontoregistret.

Nej jag kan nog inte det. Men har löst så att lönen ska in på icabanken. Men när man ändrar det så går ju utbetalningen fortfarande genom swedbank. Vet ej hur det funkar
Varför skulle du inte kunna avsluta ditt swedbank åtagande?

Du ligger nog efter på lånei betalningarna därav pengar som kommer in dras direkt. Det gör de tills du är i fas med lånet.

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp