Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
4. Klaralån - Lån utan UC
5. Brixo Privatlån - Ingen UC
6. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Tomly - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Flexkontot - Swish, ingen UC
10. Ferratum - Lån utan UC
11. Brixo - Swish-utbetalning & Ingen UC

Swedbank lån via sambo!

Min sambo ska hjälpa mig att lösa mina skulder som är på ungefär 250000kr. Vi sökte via lendo och hon fick 16 erbjudanden. Bäst va Swedbank. Vi funderar på att det lånet. Jag undra bara om swedbank kommer fråga henne vad hon ska ha pengarna till. Eller gör dom inte det ? Och ifall de frågar vad ska man hon säga att hon ska ha pengarna till?

Dom måste väl det pga pengartvättregler

bara hitta på, renovera köket osv

Haha måste nog hitta på något bättre då vi bor i hyresrätt

Av de dussintalet lån jag tagit även i den storleksklassen så måste man klicka i vid ansökan vad lånet är till för. Jag tror inte det spelar roll förutom om man väljer att "lösa andra krediter". Då brukar vissa erbjudande ha lösenkrav och man ser i regel inte de pengarna utan de betalar direkt till den andra banken där man har andra lån. Alltså välj inte det alternativet. Renovering är som sagt ett bra alternativ.

När vi sökte via lendo så fick jag välja om jag ska samla lån men valde att vi inte skulle göra det! Behövde inte välja något annat men antar att Swedbank kommer att ställa frågan om vi väljer deras erbjudande men då säger vi att vi ska ha pengarna till renovering. får vi pengarna utbetalda till kontot direkt ? Tänkte ifall de kräver att man ska komma med fakturor och att de betalar dom

Så noga är ingen lånegivare. Dom måste vara ställa frågan, aldrig varit med om någon i detalj följer upp med krav på fakturor. Låter som du jagar upp dig i onödan

Är mest orolig att de ska neka oss lån! Vi har aldrig haft lån från de stora bankerna. De andra sms-lån som jag tagit har varit så jävla smidiga att man får betalt efter 5 min från vissa banker! Men vi kör på det så hoppas jag att det löser sig! Tack så mycket för svar!

Köp av bil kan ni t ex ange om de frågar, eller till kontantinsats om ni har barn som är på väg att flytta ut.

Fick nyss lån av swedbank på 400k. Tog att en del skulle lösa andra krediter och skulder. De skrev att jag får lösa de själv och betalade ut direkt efter signerat låneavtal.

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp