Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Klaralån - Lån utan UC
4. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
5. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
6 Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Lumify - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Ferratum - Lån utan UC
10. Brixo - Lån utan UC
11. Nstart - Godkänner skuld hos KF+bet.anmärkningar

Swedbank hur går det till

Jag vill inte uppmana någon till att släppa skulder (dvs strunta i att betala sina skulder), men kommer Du lyckas betala allt utan att något går till KFM. Räcker ju att en skuld går dit så blir det ju någon form av utmätning sedan, och då finns ju inte pengarna till att betala resterande.
Precis, antingen allt eller inget.

Jag går gortfarande här och funderar och funderar. Jag har fullständig panik av detta. Men om jag tolkar er rätt så ska jag isåfall sluta betala in alla krediter och lån? Om jag nu inte kan betala allt vill säga. Ska jag då inte heller betala in mina 3 st inkassokrav? Dom är på 1600, 2000 och 2000 kr på avbetalningsplaner alltså.
Om jag kan få ihopa det så hade jag helst inte släppt mitt Swedbank lån. Känner att det kommer bli svår då dom drar direkt från kontot när det kommer in pengar. Och så blir det struligt kanske med mina konton osv? Någon som har erfarenhet av det?

Jag går gortfarande här och funderar och funderar. Jag har fullständig panik av detta. Men om jag tolkar er rätt så ska jag isåfall sluta betala in alla krediter och lån? Om jag nu inte kan betala allt vill säga. Ska jag då inte heller betala in mina 3 st inkassokrav? Dom är på 1600, 2000 och 2000 kr på avbetalningsplaner alltså.
Om jag kan få ihopa det så hade jag helst inte släppt mitt Swedbank lån. Känner att det kommer bli svår då dom drar direkt från kontot när det kommer in pengar. Och så blir det struligt kanske med mina konton osv? Någon som har erfarenhet av det?
Skall du släppa något kan du lika gärna släppa allt enligt mig, blir det löneutmätning sen så kommer det ändå inte finnas pengar över att betala på lånen man har kvar.
Om det blir något övrigt strul med konton på Swedbank kan jag inte svara på, men i värsta fall är det bara att öppna ett konto i en bank där du inte har lån tänker jag..

När du släpper allt får du hela lönen 5-6 månader och du ksn betala av de där 5600 ,resten lägger du undan och sparar, du kommer att behöva de pengarna.

När du släpper allt får du hela lönen 5-6 månader och du ksn betala av de där 5600 ,resten lägger du undan och sparar, du kommer att behöva de pengarna.
Du menar inkasso? Det är 5600 kr /månad som ska in . Tror detbär avbetalningsplan i 2 år på det ena och 1,5 på de 2 andra. Ska jag ändå betala in på dom? Behöver verkligen veta. Ska försöka jobba extra så mycket det går så jag kan spara lite kanske till oförutsedda utgifter.

Du menar inkasso? Det är 5600 kr /månad som ska in . Tror detbär avbetalningsplan i 2 år på det ena och 1,5 på de 2 andra. Ska jag ändå betala in på dom? Behöver verkligen veta. Ska försöka jobba extra så mycket det går så jag kan spara lite kanske till oförutsedda utgifter.
Trodde det var hela skulden, när man släpper bara en del av skulden har man nästan omöjligt att betala resten under löneutmätning.

Trodde det var hela skulden, när man släpper bara en del av skulden har man nästan omöjligt att betala resten under löneutmätning.
”Släpper” man skulder så ”släpper” man alla. När man får utmätning av lön så har man inte ekonomi till att betala övriga skulder.

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp