Swedbank bolån - amorteringsfritt

Man blev ju bra bortskämd när det va amorteringsfritt! Men jag försöker se det positivt med amorteringen trots att den svider.. man betalar ju av till sig själv. Ska värdera om huset snart och när mina sista anmärkningar är borta om 6 mån ska jag ut i förhandlingsläge med räntan
Känner mig inte ett dugg bortskämt att vi fick amorteringsfritt då min inkomst mer än halverades under pandemin. Det var välkommet! Just nu har vi 1,3 % ränta, vad har du?

Åh trist, har det ordnat upp sig med ekonomin nu eller är den fortf halverad?
Har 1,480 så den är tyvärr för hög :/ väntar tills anmärkningarna är borta och vi värderat boendet.. då jäklar!

Åh trist, har det ordnat upp sig med ekonomin nu eller är den fortf halverad?
Har 1,480 så den är tyvärr för hög :/ väntar tills anmärkningarna är borta och vi värderat boendet.. då jäklar!
Vi hade 1,6 innan så att gå ner till 1.3 ger oss ca 600 kr mer i månaden vilket är så välkommet.
Allt eftersom eventbranschen öppnar upp så kommer inkomsten tillbaka. Men det är sidoinkomst. Huvudinkomsten är så firman nästan går runt.

@evilina Vad hoppas ni kunna få för ränta?

@evilina Vad hoppas ni kunna få för ränta?
Har kollat lite med min andra bank och om man har belåningsgrad på runt 61-74 så kan man landa på runt 1,19…

nu efter anmärkningarna är borta till våren och vi har sånt högt värde på boendet samt bra lön så är jag villig att flytta lånen bara jag får bra ränta

håller tummarna för dig att de börjar rulla på snart!

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp