Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
4. Klaralån - Lån utan UC
5. Brixo Privatlån - Ingen UC
6. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Tomly - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Flexkontot - Swish, ingen UC
10. Ferratum - Lån utan UC
11. Brixo - Swish-utbetalning & Ingen UC

Svenska Spel Inkomstuppgifter

Beviserligen behövs det med tanke på alla som spelat bort miljoner de inte hade…
Nej, den som har pengar att spela ska kunna spela hur mycket hen behagar.
Då är det snarare så att möjligheten att låna ut pengar till den som inte kan betala tillbaka måste ses över.

15k gräns/månad för inkomst 30k
Ganska meningslös då i praktiken man skulle kunna spela bort 15 k på varje spelbolag som har licens i Sverige.
jag tycker att alla spelbolag borde gå under en sorts statligt kontroll och man borde ha gräns gemensam hos alla. Dvs om jag har spelat bort 15 k den här månaden då borde jag inte kunna spela hos någon annan spelbolag heller.

Dom ringer upp kunder som förlorar mycket pengar.

Ganska meningslös då i praktiken man skulle kunna spela bort 15 k på varje spelbolag som har licens i Sverige.
jag tycker att alla spelbolag borde gå under en sorts statligt kontroll och man borde ha gräns gemensam hos alla. Dvs om jag har spelat bort 15 k den här månaden då borde jag inte kunna spela hos någon annan spelbolag heller.
Exakt!
Dessutom är det 15k insättningsgräns. Inte förlust. Så du skulle kunna sätta in 8k vinna en bet. Ta ut. Sätta in 7k förlora. Och ligga +-0 men du har nåt din gräns. Men om det är någon som ska gör nåt sånt här är det ändå svenskaspel. Tycker det är ganska bra. Finns såklart andra problem som nämnts med pokerborden tex som är lite synd. Men nu är poker rätt dött ändå så kanske inte är hela världen.

Om ett nummer från slite (Gotland) ringer dig är det stor chans det är Svenska Spel, eller rättare sagt förmodligen enda chansen att det är Svenska Spel om du spelar hos dem såvida du inte har släkt i Slite.

Som jag förstått är det en som sitter och ringer runt med en inövad röst som ska låta medlidande och fråga kunden hur den känner kring sitt spelande, om du är ok med nivåerna, om du inte ska sätta en budget för spelandet detta är oftast kunderna som har en hög nivå utveckla spelmissbruk enligt deras mätare. Eller dem som ökat insättningarna väsentligt på senaste tiden.

Utreder personligen fortfarande hur dem har resonerat kring att även om man tjänar låt säga 25-30 netto, enligt SvS mätare är det fullkomligt resonligt att man spelar bort 75-85% av det beloppet och det klassas som hälsosamt.

Eller ännu värre, dem som kan spela på fritt trots att dem är exempelvis unga 18-25 och aldrig behövt visa någon form av inkomst eller tillgångar.

Bra med detta "initiativ" men känns som en tråkig "Vi bryr oss, se på oss" Men egentligen lockar det bara mer kunder att öppna ögonen för Svenska Spel. Sen vet vi vart en del av Svenska Spels inkomster hamnar i för ficka, men det hör inte till ämnet.

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp