Svea tillägslån

Hej.
Någon som har erfarenhet av Sveas tillägslån (bolån)
Har blivit beviljad via Zmartas förmedlingstjänst och är så oerhört nervös=)

Tänkte att fler som jag kanske googlat sönder sig för att hitta info om tillägslånet och hur processen går till, handläggningstider osv...

Skulle vara perfekt med en tråd om detta lån.

Jag blev preliminärt beviljat men valde Nordax istället. Anledningen var att Svea tittade på 3 mån kontoutdrag och hittade några speltransaktioner. Behövde vänta 2 månader och återkomma men gick då till Nordax.
Svea krävde fullmakt, och överblick av alla krediter. De behövde en officiell mäklarvördeeing. De var seriösa och mycket trevliga. Nordax skickade en egen. Även handläggningstid var långt. Står tom på deras hemsida. Upp till 2 månader.

Jag blev preliminärt beviljat men valde Nordax istället. Anledningen var att Svea tittade på 3 mån kontoutdrag och hittade några speltransaktioner. Behövde vänta 2 månader och återkomma men gick då till Nordax.
Svea krävde fullmakt, och överblick av alla krediter. De behövde en officiell mäklarvördeeing. De var seriösa och mycket trevliga. Nordax skickade en egen. Även handläggningstid var långt. Står tom på deras hemsida. Upp till 2 månader.
Tack!
2månader på bolån? Ja det var lång tid...Jag hittade inte alls det på deras sida. Tycker att jag lusläst!=)
Kontoutdrag känns lungt för mig. Bytte bank för några månader sen, för att inte ha några såna transaktioner (Ja jag är också här pga spel...)
Fullmakt känns ju lite läskigt.
Är det de synliga skulderna på UC de ser då?
Hur länge sen var det som du sökte detta?
Lånade du på befintlig bostad?

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp