Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Klaralån - Lån utan UC
4. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
5. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
6 Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Lumify - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Ferratum - Lån utan UC
10. Brixo - Lån utan UC
11. Nstart - Godkänner skuld hos KF+bet.anmärkningar

Svea tilläggslån och Svea skuldfinansiering?

Någon med erfarenhet av Svea tilläggslån eller skuldfinansiering? Förutsättningar?

Jag vet nåt ärende i närtid där man beviljat trots skuldsaldo på flera hundra tusen. Hur dom tog säkerhet vet jag inte. Personen hade inkomst på kanske 7-800

Jag vet nåt ärende i närtid där man beviljat trots skuldsaldo på flera hundra tusen. Hur dom tog säkerhet vet jag inte. Personen hade inkomst på kanske 7-800
Allt över 100k har dom 1 medsökande och har man över 500k tar dom 2-3 medsökande(Borgen).
Men under 2023 så löste dom ALLT man har. Dom godkände inte man hade kvar andra lån på andra ställen för att få full kontroll på ens läge.
Då löste dom även KFM skulder osv.

Allt över 100k har dom 1 medsökande och har man över 500k tar dom 2-3 medsökande(Borgen).
Men under 2023 så löste dom ALLT man har. Dom godkände inte man hade kvar andra lån på andra ställen för att få full kontroll på ens läge.
Då löste dom även KFM skulder osv.
Men, bara borgen? Tar dom inte stabilare säkerheter, tex pantbrev?

Men, bara borgen? Tar dom inte stabilare säkerheter, tex pantbrev?
Vågar inte säga till 100% men aldrig hört det faktiskt och har haft en hel del med dem att göra tidigare.
Sen har dom väl även skuldfinansiering privat men även bolån skuldfinansiering om jag tolkat deras hemsida och allmänna villkoren rätt.

Vågar inte säga till 100% men aldrig hört det faktiskt och har haft en hel del med dem att göra tidigare.
Sen har dom väl även skuldfinansiering privat men även bolån skuldfinansiering om jag tolkat deras hemsida och allmänna villkoren rätt.

Okej. Man får väl hoppas för deras kreditförlusters skull att dom även tar annat än borgen.
Borgen är den typ svagaste säkerheten man kan ha. Borgensmannen kan ju ha tappat betalningsförmåga när det väl behövs, och då är ju förlusten bara en skuldsanering bort.

Men om man endast vill samla de lån utanför UC på 100 000 kr och de som syns på UC 680 000 kr vill jag ha kvar, går det ej att få skuldfinansiering då? Vill Svea att alla skulder samlas för att få godkänt ?

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp