Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
4. Klaralån - Lån utan UC
5. Brixo Privatlån - Ingen UC
6. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Tomly - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Flexkontot - Swish, ingen UC
10. Ferratum - Lån utan UC
11. Brixo - Swish-utbetalning & Ingen UC

Svea skuldfinansiering

Jag vet inte riktigt hur ditt lönekontor jobbar?
Är inte jätteofta någon hör av sig om skatteändringar men det är få som jämkar. Sen beror ju på vilken skatt dom meddelat, har dom bara sagt tabell innan så blir det ju ingen skillnad.
Skillnaden för dig blir begränsad, du/familjen ska få ut lika mycket netto och i stället för att få det på löneutmätning kommer skatteåterbäringen utmätas, följden blir att du får betala mer ränta typ.
Dom har lämnat in skattejämkningen ej gått efter tabell
Bruttolön kan jag ej göra något åt då dom tagit ett snitt även om den är för hög.
Men skatten är jag orolig för då jämkningen är medräknad betalar alltså mindre skatt än tabell.
Lämnat in ny till arbetsgivarn nu där jämkning är borta. Det är väl lag på att dom måste följa nytt beslut från skatteverket? Är orolig för restskatt

Senast ändrad:
Räknar de om så att de utgår från din lön utan skattejämkning, alltså en lägre nettolön än den som de har räknat med tidigare, så blir ditt förbehållsbelopp lägre, du kommer alltså att få en lägre summa som du har rätt att behålla. Men det känns som att den aspekten är något som har diskuteras redan.

För att svara på frågan så är min erfarenhet av Kronofogden att de räknar om ifall man ber om det, så det är inget man måste vänta på om man har ändrade uppgifter som man vill komma in med. Jag har lämnat in ändringar ett antal gånger när jag hade utmätning.
För det känns inte rätt att ha en jämkning som inte stämmer i nuläget.
Bättre för mig att betala enligt tabell utan ränte avdrag.
Och överskottet går til KFM isåfall än att jag åker på en skatteskuld också

Dom har lämnat in skattejämkningen ej gått efter tabell
Bruttolön kan jag ej göra något åt då dom tagit ett snitt även om den är för hög.
Men skatten är jag orolig för då jämkningen är medräknad betalar alltså mindre skatt än tabell.
Lämnat in ny till arbetsgivarn nu där jämkning är borta. Det är väl lag på att dom måste följa nytt beslut från skatteverket? Är orolig för restskatt

Det blir nog bra:)

Vad innebär egentligen fryst ränta. Att man bara amorterar ett fast belopp varje månad eller?

Har läst om att betala av kapitalbeloppet före räntan. Är det samma som fryst ränta?

Att skulden "fryses" det vill säga att har du skuld på 9000+1000 i ränta så fryses den och du betalar av på skulden och räntan utan att mer ränta tickar på!

Måste fråga dig en annan sak gällande utmätning o skatt.
Mitt lönekontor hade lämnat in att jag jämkar.
Men jag skattejämkar inte längre utan lämnat in en skatt utan jämkning.
Jag jämkade tidigare 18 procent så jag fick ut mer i handen.
Gör man en omräkning nu och tar hänsyn till detta? Lämnar lönekontoret in nytt till KFM gällande skatten.
Har skickat nytt beslut från skatteverket till lönekontoret. Tas hänsyn till detta eller låter man mig behålla som vanligt mitt förbehållsbelopp men att KFM får in mindre varje månad.
Frågan är helt enkelt om mitt lönekontor lämnar in nytt till KFM gällande min skatt och att beloppet KFM blir mindre.
Eller gör man bara en omräkning en gång om året?
Blev lite rörigt för vilken skatt jag betalar är väl väsentlig eller bryr man sig bara om min lön o ej skatten.
Du måste kontakta kronofogden och be dom lämna en ny förfrågan till lönekontoret.
För lönekontoret meddelar inte automatiskt till kfm att du inte längre har jämkning.

Du måste kontakta kronofogden och be dom lämna en ny förfrågan till lönekontoret.
För lönekontoret meddelar inte automatiskt till kfm att du inte längre har jämkning.
Lämnat ny beslut om skatt till arbetsgivaren. Dom hade skickat den till KFM fick jag meddelande om.
Jag gjorde även en ny inkomst o utgifter till KFM och skrev då skattetabell som jag har utan jämkning.
Nu gjorde jag det förra gången också men fick ändå jämkningen med då hade arbetsgivaren lämnat in med jämkning.
Blir det rätt att lämna in om inkomst o utgifter igen till KFM gjorde detta nu ialla fall kanske inte behövt

Räknar de om så att de utgår från din lön utan skattejämkning, alltså en lägre nettolön än den som de har räknat med tidigare, så blir ditt förbehållsbelopp lägre, du kommer alltså att få en lägre summa som du har rätt att behålla. Men det känns som att den aspekten är något som har diskuteras redan.

För att svara på frågan så är min erfarenhet av Kronofogden att de räknar om ifall man ber om det, så det är inget man måste vänta på om man har ändrade uppgifter som man vill komma in med. Jag har lämnat in ändringar ett antal gånger när jag hade utmätning.
Men det där med minskat förbehåll belopp kan väl inte ha med skatten att göra jag har minsta möjliga och mindre än det kan jag inte ha. Det blir mindre till KFM inte jag som får mindre.
Blir som om du är sjuk förbehåll beloppet blir samma men mindre till KFM.
Du tänker lite fel där

Men det där med minskat förbehåll belopp kan väl inte ha med skatten att göra jag har minsta möjliga och mindre än det kan jag inte ha. Det blir mindre till KFM inte jag som får mindre.
Blir som om du är sjuk förbehåll beloppet blir samma men mindre till KFM.
Du tänker lite fel där

Nej. Men detta har vi ju pratat om innan. Ditt förbehållsbelopp blir lägre om du får lägre inkomst. Om sänkningen sedan beror på att du jobbar mindre, blir sjuk, arbetslös eller som i det här fallet betalar mer skatt har ingen betydelse.

Nej. Men detta har vi ju pratat om innan. Ditt förbehållsbelopp blir lägre om du får lägre inkomst. Om sänkningen sedan beror på att du jobbar mindre, blir sjuk, arbetslös eller som i det här fallet betalar mer skatt har ingen betydelse.
Men om förbehålls beloppet är beräknad på minsta möjliga du har väl rätt till att behålla existensminimum ?
Nu är det inte bruttoinkomst den är lika det är den vi diskuterat utan netto.
Blir mindre till KFM om jag ska behålla minsta möjliga kan ej få lägre förbehålls belopp hyra och och 4800 kr tror jag det är för en person kvar kan ej få mindre än det förstår inte hur du tänker
Ger mig inte där kan inte få under existens minium ska ha pengar till hyra o levnadskostnader du tänker fel
Förbehålls belopp är existensminimum blir KFM som för mindre ger mig inte.
Du har fel

Senast ändrad:
Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp