Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Klaralån - Lån utan UC
4. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
5. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
6 Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Lumify - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Ferratum - Lån utan UC
10. Brixo - Lån utan UC
11. Nstart - Godkänner skuld hos KF+bet.anmärkningar

Svea Skuldfinansiering bra eller dåligt?

Precis skickat iväg en ansökan om skuldfinansiering hos Svea Inkasso.
Har dåligt kreditbetyg pga många UC förfrågningar och skulder på runt 270 000. Inga bet.anmärkningar än men 23000 i månaden lägger jag på nuvarande skulder så det är bara en tidsfråga. Min fråga är om jag tog rätt beslut att ansöka hos Svea eller om jag skulle försökt få små avbetalningar hos inkasso?

Jag har bara positiva erfarenheter av Svea Skuldfinansiering då jag provat att få samlingslån under lång tid hos både andra banker direkt eller hos Låneförmedlare men fick bara avslag överallt så Svea var mitt enda val. Hade både smslån aktiva och hos inkasso och andra krediter de hjälpte mig lösa bort. Trots att mina avbetalningsplaner var på så låga belopp som jag kunde få så blev det till slut ohållbart då jag orkade inte leva med ångesten att inte få det att gå ihop varje månad och inte ha utrymme för något annat än utgifter
månad efter månad.

Ok det låter ju bra. Hur stora skulder hade du? Fick du ha borgenär?

Första lånet fick jag 2011 det var på 209.000 andra lånet fick jag 2014 det var på 210.000. Jag hade min fastighet som säkerhet för lånen

Ok jag har ingen fastighet som säkerhet tyvärr däremot kan en kompis ställa upp som borgenär men han har ganska höga lån på sin fastighet. Hoppas inte det ska vara ett hinder

Förresten tog det lång tid för dig att få ansökan beviljad?

Fått besked idag att de möjligen kan hitta en lösning åt mig. Tre månaders kötid och behövde eventuellt två borgenärer. Jag undrar om de ringde din arbetsgivare?

Fått besked idag att de möjligen kan hitta en lösning åt mig. Tre månaders kötid och behövde eventuellt två borgenärer. Jag undrar om de ringde din arbetsgivare?
Jag är sjukpensionär så jag uppgav numret till Försäkringskassan och Pensionsmyndigheten men vet inte om de ringde dem. Jag vet att det är lång handläggningstid men jag ringde och mejlade dem varje vecka för att höra om det var något de undrade över och om det var något i min ansökan som behövde kompletteras. Tänk också på att du uppger alla lån/krediter du vill att de ska lösa så komplett som möjligt kopiera senaste faktura och skicka till dem.

Senast ändrad:
Jag ansökte lm ytterligare lån hos dessa idag då jag har ett sedan tidigare. Tror ni det är möjligt att få det godkänt? Hur länge måste jag vänta på svar ? Om ens ett preliminärt besked ?

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp